Samlade guider för företag

Behöver du hjälp med hur du byter till e-sim eller skapar samtalsflöden i din mobila växel? Här hittar du alla våra guider om allt från mobiltelefoni, bredband, mobila växlar till fakturor.

Välj en kategori

Vad vill du ha hjälp med?

Guider för växlar

Visar 44 guider

Smart Connect

Skapa standardprofil – Telia Smart Connect

I den här guiden beskriver vi hur du enkelt skapar en standardprofil för användare i Telia Smart Connect.

Skapa standardprofil – Telia Smart Connect

Öppna huvudnummer för nummervisning – Telia Smart Connect

I den här guiden visar vi hur du enkelt kan öppna ett huvudnummer för nummervisning via webbgränssnittet i Telia Smart Connect. Särskilt användbart för dig som vill ge växelns användare möjlighet att använda ett fastnätsnummer som visningsnummer.

Öppna huvudnummer för nummervisning – Telia Smart Connect

Kom igång – Telia Smart Connect

Kom igång med företagsväxeln i din datorn eller appen, för dig som administratör och användare.

Kom igång – Telia Smart Connect

Hantera öppettider – Telia Smart Connect

Här finns instruktioner om hur du använder funktionen öppettider i företagsväxeln Smart Connect. Perfekt för dig som vill slippa att manuellt öppna eller stänga en växelingång.

Hantera öppettider – Telia Smart Connect

Aktivera namnpresentation – Telia Smart Connect

Vill du se mer om vem som ringer till dig och vart samtalet kommer ifrån? Med funktionen Push-meddelanden får du fullständig information om ett inkommande samtal i appen Smart Connect.

Aktivera namnpresentation – Telia Smart Connect

Hantera besked – Telia Smart Connect

Hantera och spela in besked i företagsväxeln Telia Smart Connect.

Hantera besked – Telia Smart Connect

Hantera ljudenhet för Softphone – Telia Smart Connect

Läs hur du kan hantera din ljudenhet och ljudinställningar för Softphone i Telia Smart Connect.

Hantera ljudenhet för Softphone – Telia Smart Connect

Tvåfaktorsautentisering – Telia Smart Connect

Tvåfaktorsautentisering ser till att det bara är du som kan komma åt och logga in på ditt konto. I den här guiden beskriver vi hur du väljer tvåfaktorsmetod i webbgränssnittet och appen.

Tvåfaktorsautentisering – Telia Smart Connect

Vidarekoppla samtalsflöde – Telia Smart Connect

I den här guiden beskriver vi hur du vidarekopplar ett samtalsflöde till ett externt nummer i Telia Smart Connect.

Vidarekoppla samtalsflöde – Telia Smart Connect

Sätt upp din växel – Telia Smart Connect

Skapa nya köer, lägg till medlemmar och sätt upp samtalsflöden.

Sätt upp din växel – Telia Smart Connect

Produktsupport – Telia Smart Connect

Användarguider, vanliga frågor och teknisk specifikation om Smart Connect. (Engelska)

Produktsupport – Telia Smart Connect

Hantera tillgänglighet – Telia Smart Connect

Här hittar du guider för hur du anger och ändrar tillgänglighetsstatus i Telia Smart Connect - i appen och webbgränssnittet.

Hantera tillgänglighet – Telia Smart Connect

Överför samtal – Telia Smart Connect

Här hittar du guider för hur du överför samtal i Telia Smart Connect – via appen och softphone.

Överför samtal – Telia Smart Connect

Touchpoint

Administrera din röstbrevlåda – Telia Touchpoint

Hantera din röstbrevlåda, du kan lyssna på dina tidigare meddelanden, spela in ett nytt personligt meddelande, ta bort personliga meddelanden och även radera ett meddelande.

Administrera din röstbrevlåda – Telia Touchpoint

Kom igång med Office 365 – Telia Touchpoint

Med Office 365 integration får ditt företag möjlighet att koppla samman Touchpointväxeln med företagets molnbaserade Office-miljö.

Kom igång med Office 365 – Telia Touchpoint

Aktivera menystyrning – Telia Touchpoint

I den här guiden beskriver vi hur du aktiverar din menystyrning genom att ange knappval.

Aktivera menystyrning – Telia Touchpoint

Skapa adminkonto – Telia Touchpoint

I den här guiden beskriver vi hur du som administratör i växeln registrerar ett konto till Telia Touchpoints adminportal.

Skapa adminkonto – Telia Touchpoint

Hantera externa kontakter – Telia Touchpoint

Externa kontakter ger dig möjlighet att hantera kontakter som är gemensamma inom företagets växel men som inte är användare i eller tillhör er växel. Det kan exempelvis vara nummer till en resebyrå, taxifirma eller extern IT-support.

Hantera externa kontakter – Telia Touchpoint

Handbok för Softphone – Telia Touchpoint (PDF)

Allt ifrån installation till hantering av funktioner för Touchpoint Softphone.

Handbok för Softphone – Telia Touchpoint (PDF)

Kom igång med Statistik Bas – Telia Touchpoint (PDF)

Ett rapportsystem som ger dig möjlighet att skapa rapporter baserat på företagets telefonkommunikation.

Kom igång med Statistik Bas – Telia Touchpoint (PDF)

Handbok för Telefoniststöd – Telia Touchpoint (PDF)

Med Touchpoint Softphone får du en telefon direkt i din dator.

Handbok för Telefoniststöd – Telia Touchpoint (PDF)

Spela in och välj besked – Telia Touchpoint

Läs hur du spelar in och ändrar dina besked i Touchpoint-appen. För att spela in och välja besked för din svarsgrupp eller menystyrning behöver du vara administratör i växeln.

Spela in och välj besked – Telia Touchpoint

Schema och öppettider – Telia Touchpoint

Funktionen schema och öppettider är för dig som vill slippa att manuellet öppna och stänga svarsgruppen när telefoningången i växeln ska vara stängd.

Schema och öppettider – Telia Touchpoint

Vidarekoppla svarsgrupp – Telia Touchpoint

Här hittar du guider för hur du vidarekopplar en svarsgrupp i Telia Touchpoint.

Vidarekoppla svarsgrupp – Telia Touchpoint

Hantera konferens – Telia Touchpoint

Med Touchpoint Konferens kan du skapa och hantera telefonkonferenser.

Hantera konferens – Telia Touchpoint

Växelfunktioner utan smartphone - Telia Touchpoint

Har du endast knappsats på din telefon eller saknar du tillgång till Touchpoint-appen? I den här guiden beskriver vi hur du administrerar samtal och växelinställningar via nummerprefix på din telefon.

Växelfunktioner utan smartphone - Telia Touchpoint

Överför samtal – Telia Touchpoint

Med Touchpoint-appen är det enkelt för dig som användare att flytta ett pågående samtal till en kollega eller valfri kontakt i telefonboken i växeln.

Överför samtal – Telia Touchpoint

Touchpoint Plus

Logga in i Webbkatalogen – Touchpoint Plus

Här hittar du som administratör i växeln instruktioner för hur du loggar in i Webbkatalogen.

Logga in i Webbkatalogen – Touchpoint Plus

Växelfunktioner utan smartphone – Touchpoint Plus

I den här guiden beskriver vi hur du hanterar samtal och gör växelinställningar via nummerprefix på din telefon.

Växelfunktioner utan smartphone – Touchpoint Plus

Krav på målmiljö – Telia Touchpoint Plus (PDF)

Krav på målmiljö för att Telia Touchpoint Plus ska fungera i företagets nätverk.

Krav på målmiljö – Telia Touchpoint Plus (PDF)

Kom igång med ConnectMe – Telia Touchpoint Plus

ConnectMe är ett tillval till din Touchpoint plus-växel som gör att du enkelt och smidigt kan hantera dina samtal direkt i din webbläsare.

Kom igång med ConnectMe – Telia Touchpoint Plus

Kom igång med Softphone – Telia Touchpoint Plus

Softphone är ett tillval till din Touchpoint plus-växel som gör att du enkelt och smidigt kan hantera dina samtal direkt i datorn. Med Softphone kan du fritt växla mellan datorn och mobilen, allt efter hur din arbetsdag ser ut.

Kom igång med Softphone – Telia Touchpoint Plus

Kom igång med appen och adminportalen – Telia Touchpoint Plus

Lägg in en vidarekoppling, ange din tillgänglighetsstatus eller överför inkommande samtal. I den här guiden beskriver vi hur du som användare och administratör kommer igång med Touchpoint Plus-appen och Adminportalen.

Kom igång med appen och adminportalen – Telia Touchpoint Plus

Skapa en rapport i Statistik Bas – Telia Touchpoint Plus

I den här guiden kan du läsa om hur du skapar en rapport i Statistik Bas.

Skapa en rapport i Statistik Bas – Telia Touchpoint Plus

Aktivitet och hänvisning – Telia Touchpoint Plus

Genom att anpassa din aktivitetsstatus och hänvisning kan du välja om inkommande samtal ska vidarekopplas eller mötas av ett besked när du inte är tillgänglig. I den här guiden beskriver vi hur du enkelt ställer in din tillgänglighet i Touchpoint Plus-appen.

Aktivitet och hänvisning – Telia Touchpoint Plus

Kom igång med dashboard – Telia Touchpoint och Telia Touchpoint Plus

I den här guiden hjälper vi dig att komma igång med dashboard, ett flexibelt verktyg för att enkelt se viktig statistik och information på ett ställe.

Kom igång med dashboard – Telia Touchpoint och Telia Touchpoint Plus

Röstbrevlåda – Telia Touchpoint Plus

I den här guiden beskriver vi hur du administrerar din röstbrevlåda i Touchpoint Plus.

Röstbrevlåda – Telia Touchpoint Plus

Nummervisning och samtals-ID – Telia Touchpoint Plus

I den här guiden beskriver vi hur du väljer vilket nummer som visas utåt vid utgående samtal.

Nummervisning och samtals-ID – Telia Touchpoint Plus

Överför samtal – Telia Touchpoint Plus

Med Touchpoint Plus-appen är det enkelt för dig som användare i växeln att flytta ett pågående samtal till en kollega eller valfri kontakt i telefonboken.

Överför samtal – Telia Touchpoint Plus

Hantera kontakter – Telia Touchpoint Plus

I den här guiden beskriver vi hur du använder och hanterar din kontaktlista i Touchpoint Plus-appen.

Hantera kontakter – Telia Touchpoint Plus

Skapa och hantera möten – Telia Touchpoint Plus

I den här guiden beskriver vi hur du skapar och hanterar mötesinbjudningar i Touchpoint Plus-appen.

Skapa och hantera möten – Telia Touchpoint Plus

Hantera Softphone – Telia Touchpoint Plus

I den här guiden beskriver vi hur du administrerar samtal och gör personliga inställningar i Softphone.

Hantera Softphone – Telia Touchpoint Plus

Skapa en prenumerationsrapport – Telia Touchpoint och Telia Touchpoint Plus

I både Telia Touchpoint Plus och Telia Touchpoint kan du skapa en prenumerationsrapport eller mallrapport.

Skapa en prenumerationsrapport – Telia Touchpoint och Telia Touchpoint Plus

Skapa en rapport i Statistik Utökad – Telia Touchpoint och Telia Touchpoint Plus

I Statistik Utökad skapar du rapporter i olika rapportgrupperingar. All övrig funktionalitet är densamma oavsett rapportgruppering, och innehållet i den här guiden gäller för alla rapporter oavsett gruppering.

Skapa en rapport i Statistik Utökad – Telia Touchpoint och Telia Touchpoint Plus

Fler tips!

Konferensbord med arbetande människor och datorer sett ovanifrån.

Se era tjänster i MyBusiness

I MyBusiness kan du felsöka, skapa supportärenden, hantera fakturor och följa dina beställningar. Allt på en och samma plats.

Se era tjänster i MyBusiness
Man med rött hår och skägg som tittar på en dator

Driftinformation

Få de senaste uppdateringarna om nätverksstatus. Här kan du spåra och övervaka eventuella störningar i ditt område, i realtid.

Driftinformation
Kvinna som sitter framför dator och tittar på skärmen.

IT-support för företag

Behöver du tillfällig eller löpande IT-support? Våra IT-experter hjälper till med allt från cybersäkerhet till Microsoft 365.

IT-support för företag

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00