Tvåfaktorsautentisering – Telia Smart Connect

Tvåfaktorsautentisering ser till att det bara är du som kan komma åt och logga in på ditt konto. I den här guiden beskriver vi hur du väljer tvåfaktorsmetod i webbgränssnittet och appen.

Via webbgränssnittet

  1. Logga in i webbgränssnittet för Telia Smart Connect.

  2. Gå till Min Profil (användarikonen högst upp i högra hörnet).

  3. Här hittar du 2-faktormetod och möjlighet att välja önskad verifieringsmetod. Välj mellan:
    - Kod via sms
    - Kod via e-post

  4. Klart! Ditt val har nu sparats och kommer vara ändrat till nästa gång du loggar in. Gör du inget val, får du verifieringskoden via sms.

Via appen

  1. Öppna eller logga in i appen.

  2. Gå till Min Profil (användarikonen högst upp).

  3. Välj 2-faktormetod.

  4. Du får nu möjlighet att välja önskad verifieringsmetod. Välj mellan:
    - Kod via sms
    - Kod via e-post

  5. Klart! Ditt val har nu sparats och kommer vara ändrat till nästa gång du loggar in. Gör du inget val, får du verifieringskoden via sms.

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00