Hantera dina tjänster på MyBusiness
På MyBusiness kan du felsöka, skapa supportärenden, hantera fakturor och följa dina beställningar. Allt på en och samma plats.
Du kan skicka in ett överlåtelseavtal på tre sätt: via MyBusiness, via e-post eller via post.
Via MyBusiness: Fyll i, ladda ner, skriv ut och signera avtalet. Logga sedan in på MyBusiness, klicka på Support, skapa ett ärende och ladda sedan upp dokumentet i ärendet. Här kan du även senare följa din överlåtelse.
Via e-post: Fyll i, ladda ner, skriv ut avtalet och signera avtalet. Skicka det sedan till sign.telia@arkinet.se. Ange ditt organisationsnummer som ämne.
Via post: Fyll i, ladda ner, skriv ut avtalet och signera avtalet. Skicka det sedan till Telia c/o Coor, A 269, 971 74 Luleå.
Använder du dig av en e-signeringstjänst fyller du i avtalet och signerar det via din tjänst, innan du skickar in det via någon av ovan kontaktvägar.
Det är den tillträdande kunden som betalar överlåtelseavgiften. Läs gärna mer om våra abonnemang och priser.
Beroende på innehåll av tjänster och avtal samt hur de är konfigurerade för just ditt företag, kan handläggningstiden variera från fall till fall. Vi kan därför aldrig ange någon utlovad standardtid. Men ju mer detaljerad information vi får, desto snarare kan vi genomföra överlåtelsen.
Nej, den tillträdande kunden behöver också skriva under och vara godkänd som beställare eller firmatecknare för att avtalet ska vara giltig och kunna genomföras.
Nej, det går inte att använda sig av BankID vid företagsöverlåtelser. Det är möjligt att det kommer att bli aktuellt längre fram. Om du använder dig av en e-signeringstjänst kan du däremot använda BankID i den tjänsten.
På MyBusiness kan du felsöka, skapa supportärenden, hantera fakturor och följa dina beställningar. Allt på en och samma plats.
Få de senaste uppdateringarna om nätverksstatus. Här kan du spåra och övervaka eventuella störningar i ditt område, i realtid.
Behöver du tillfällig eller löpande IT-support? Våra IT-experter hjälper till med allt från cybersäkerhet till Microsoft 365.
Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.