Hantera dina tjänster på MyBusiness
På MyBusiness kan du felsöka, skapa supportärenden, hantera fakturor och följa dina beställningar. Allt på en och samma plats.
Beställning av e-faktura gör du direkt via företagets internetbank. I dagsläget går e-faktura endast att kombinera med mobila tjänster.
E-faktura ska inte förväxlas med betalsättet e-postfaktura.
Önskar du få dina fakturor via e-post kan du läsa vår guide beställ e-postfaktura.
Vi hjälper dig med din kreditfaktura via detta formulär. Du kan använda kreditfakturan mot en annan obetald faktura eller få beloppet utbetalt. Beloppet utbetalas till ett bankgiro, plusgiro eller bankkonto tillhörande företaget krediten är utställd till.
Har du ytterligare funderingar om en utbetalning eller användning av kreditfakturan kan du kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.
Om du fått en påminnelse eller ett inkassokrav kan det ha blivit något fel med din betalning. Genom att logga in på MyBusiness har du möjlighet att se din betalstatus och vilket betalningssätt du använder. Detta för att säkerställa att vi har korrekta faktureringsuppgifter för era tjänster och abonnemang.
Är det så att fakturan redan är betald behöver du kontrollera att rätt belopp, rätt OCR-nummer och rätt bankgironummer angavs vid betalningstillfället. Är uppgifterna korrekta och betalningen genomförts de senaste dagarna kan du bortse från påminnelsen.
Behöver du hjälp att reda ut ett problem med en betalning? Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.
Har du frågor rörande ett inkassokrav kan du kontakta Sergel på www.sergel.se eller per telefon 0771-310200.
Det kan bero på vilket datum du sagt upp din tjänst.
När du beställer en uppsägning av en tjänst kommer den att avslutas tre månaderfrån den dagen du kontaktade oss. Fram till detta datum skickas fakturor ut i vanlig ordning, då fasta avgifter faktureras i förskott. Detta gör att slutfaktureringen sker först när abonnemanget stängs.
På slutfakturan rättas sedan beloppet om du har betalat in för mycket eller för lite så allt blir korrekt. Betala därför den fakturan du har fått, så justeras allt på slutfakturan.
Vi inför ett nytt fakturasystem som även kommer innebära en modernare design av fakturorna för våra företagskunder. Beroende på vilka tjänster du har hos oss kan det under en övergångsperiod komma fakturor både med det gamla och det nya utseendet.
Men oroa dig inte, allt är i sin ordning. Fakturorna behåller samma bankgiro som tidigare och inga ändringar behöver göras från din sida.
Här är några av de förändringar vi gör:
Ny fakturanummerserie.
Fakturanummerserien kommer att vara tolvsiffrig och börja med 8. Kreditfakturor börjar med 9.
Exempel: 810000703241 och 900000002247.
Nytt fakturakontonummer.
Fakturakontonummer kommer att börja med 2-B eller 2-BM följt av siffror.
Exempel: 2-B40166555 och 2-BMA001111.
INT-nummer försvinner från fakturorna för vissa bredbandstjänster, men abonnemangsnummer (TBS) finns kvar.
Fakturareferens kommer läggas till i ett eget fält på första sidan.
Den extra översiktsrutan på sida två försvinner.
På MyBusiness kan du felsöka, skapa supportärenden, hantera fakturor och följa dina beställningar. Allt på en och samma plats.
Få de senaste uppdateringarna om nätverksstatus. Här kan du spåra och övervaka eventuella störningar i ditt område, i realtid.
Behöver du tillfällig eller löpande IT-support? Våra IT-experter hjälper till med allt från cybersäkerhet till Microsoft 365.
Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–16.