Öppna huvudnummer för nummervisning – Telia Smart Connect

I den här guiden beskriver vi hur du öppnar ett huvudnummer för nummervisning via webbgränssnittet i Telia Smart Connect.

Logga in i webbgränssnittet

Genom att öppna en telefonkös huvudnummer för nummervisning blir det möjligt för användare i växeln att välja det som presentationsnummer vid utgående samtal.

För att hantera och spela in besked behöver din användarprofil ha rollen administratör i växeln. Du gör dina inställningar genom att logga in på Telia Smart connect.

Lägg till medlemmar för valt huvudnummer

  1. Gå till meny-symbolen högst upp till vänster på startsidan i webbgränssnittet.

  2. Välj Administration.

  3. Gå till fliken Köer och välj därefter den kö vars huvudnummer du vill ska bli valbart för nummervisning.

  4. Klicka på rutan där det står Medlemmar och välj Inställningar.

  5. Klicka på den lila Plus-symbolen och lägg till den eller de användare du vill ska kunna använda numret som visningsnummer.

  6. Klicka på Lägg till nummer.

  7. Klart!

De tillagda användarna har nu möjlighet att välja det valda huvudnumret som visningsnummer.

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00