Hantera externa kontakter
Administratören i växeln lägger till och tar bort externa kontakter, de tillagda kontakterna blir sedan tillgängliga för alla företagets användare via appen.
Lägg till en extern kontakt
Börja med att logga in i adminportalen för Touchpoint.
Gå till Externa kontakter i vänster menyrad.
Välj sedan Lägg till en ny extern kontakt.
Fyll i de fördefinierade fälten med informationen kring kontakten.
Klicka sedan på Lägg till.
Klart!
Lägg till flera externa kontakter
Börja med att logga in i adminportalen för Touchpoint.
Gå till Externa kontakter i vänster menyrad.
Välj sedan Lägg till eller ändra flera externa kontakter samtidigt.
Klicka på Hämta mall (en excel-fil hämtas).
Öppna excel-filen och fyll i de fördefinierade fälten med informationen kring kontakterna.
Spara sedan excel-filen och gå tillbaka till adminportalen.
Ladda upp excel-filen med dina kontakter genom att klicka på Bläddra. Välj sedan excel-filen du sparat och klicka på Ladda upp.
Klart!
Redigera externa kontakter
Börja med att logga in i adminportalen för Touchpoint.
Gå till Externa kontakter i vänster menyrad.
Välj sedan Lägg till eller ändra flera externa kontakter samtidigt.
Klicka på Exportera externa kontakter (en excel-fil hämtas).
Öppna excel-filen och redigera önskade uppgifter kring kontakterna. Spara sedan excel-filen och gå tillbaka till adminportalen.
Ladda upp excel-filen med dina kontakter genom att klicka på Bläddra. Välj sedan excel-filen du sparat och klicka på Ladda upp.
Klart!
Ta bort externa kontakter
Börja med att logga in i adminportalen för Touchpoint.
Gå till Externa kontakter i vänster menyrad.
Välj Ta bort markerade kontakter i rullistan.
Markera den eller de kontakter som du önskar ta bort.
Klicka på Genomför (denna åtgärd går inte att ångra).
Klart!