Spela in och välj besked – Telia Touchpoint

Läs hur du spelar in och ändrar dina besked i Touchpoint-appen. För att spela in och välja besked för din svarsgrupp eller menystyrning behöver du vara administratör i växeln.

Logga in i appen

Börja med att logga in i Touchpoint-appen på din mobila enhet. Har du inte appen sedan tidigare kan du ladda ner den här:

Obs! För att spela in och välja besked för din svarsgrupp eller menystyrning behöver du vara administratör i växeln.

Så här väljer och spelar du in ett besked

  1. Välj den svarsgrupp eller menystyrning du vill ändra och spela in besked för.

  2. Gå till Välj/spela in besked.

  3. Välj plats eller vid vilket tillfälle beskedet ska spelas upp. Exempelvis för svarsgruppens röstbrevlåda eller menystyrningens välkomstbesked (knappval).

  4. Välj ett redan befintligt besked i listan eller spela in ett nytt genom att klicka på Nytt besked.

  5. När du är redo att spela in ditt nya besked klickar du på Starta inspelning och talar in meddelandet du vill ska spelas upp.

  6. När du är klar med inspelningen får du tre val:
    - Ladda upp – Sparar ditt besked.
    - Ladda upp & använd – Sparar och aktiverar ditt besked.
    - Spela in nytt – Raderar ditt nyss inspelade besked och ger dig möjlighet att spela in ett nytt besked.

  7. Önskar du ändra namn på ditt besked klickar du på Ändra uppe i högra hörnet och väljer det besked du vill redigera. Ange sedan önskat namn och klicka på Spara.

  8. Klart!

Bra att veta

Spela in besked utan Touchpoint-appen

Det går bra att spela in ett besked/meddelande med valfritt inspelningsprogram. Ljudfilen laddar du upp i adminportalen.

Välj filformat WAV eller AIFF (PCM-kodat 16 bitar) A-Law Frekvens 8 kHz monoformat. Den maximala filstorleken för ett besked/meddelande är 2 MB.

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00