Hantera öppettider – Telia Smart Connect

Här finns instruktioner om hur du använder funktionen öppettider i företagsväxeln Smart Connect. Funktionen är perfekt för dig som vill slippa att manuellet öppna eller stänga en telefoningång.

Logga in i webbgränssnittet

I schemat kan du ställa in ordinarie öppettider för hela veckan, när det är lunchstängt eller när det ska vara stängt av andra anledningar.

För att hantera och spela in besked behöver din användarprofil ha rollen administratör i växeln. Du gör dina inställningar genom att logga in på Telia Smart connect.

Lägg till ny öppettid

  1. Gå till huvudmenyn högst upp till vänster och välj Administration.

  2. Välj Telefoniinställningar.

  3. Öppna Visuell Admin.

  4. Välj Öppettider i den högra menyraden.

  5. Klicka på Ny öppettid.

  6. Ange namn för din öppettid och klicka på Spara.

  7. Välj önskade inställningar i ditt skapade schema.

  8. Klicka på Spara.

  9. Klart!

Ändra öppettid

  1. Välj Telefoniinställningar.

  2. Öppna Visuell Admin.

  3. Välj Öppettider i den högra menyraden.

  4. Klicka på kugghjulet intill öppettiden du önskar ändra.

  5. Gör önskade ändringar och klicka sedan på Spara.

  6. Klart!

Ta bort öppettid

  1. Gå till huvudmenyn högst upp till vänster och välj Administration.

  2. Välj Telefoniinställningar.

  3. Öppna Visuell Admin.

  4. Välj Öppettider i den högra menyraden.

  5. Klicka på kugghjulet intill öppettiden du önskar ta bort.

  6. Välj Radera öppettid.

  7. Bekräfta ditt val.

  8. Klart!

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00