Med vårt verktyg Fixa kan du förbättra, felsöka och felanmäla din mobiltelefoni.
Slipp telefonköer – få hjälp direkt
Felsök när det passar dig
Löser 8 av 10 problem direkt
Välkommen till support för mobiltelefoni – se fakturainformation, använd vårt felsökningsverktyg Fixa eller se svar på vanliga frågor nedan.
Slipp telefonköer – få hjälp direkt
Felsök när det passar dig
Löser 8 av 10 problem direkt
Lägg till bredband och få upp till 100 kr i samlingsrabatt, varje månad. Det är Telia.
Den 31 januari 2025 börjar vi fasa ut tjänsten Betalsamtal. Detta innebär att vi inte längre kommer att förmedla betalningar till olika tjänsteföretag via din faktura. Vi ser alltid över våra produkter och tjänster för att möta teknikutvecklingen och våra kunders behov. Betalsamtal är en gammal och utdaterad tjänst. Idag finns det många enklare alternativ som gör betalningarna snabbare och smidigare, till exempel Swish och Klarna. Du kan naturligtvis fortsätta ringa till olika tjänster precis som tidigare men eventuella köp sker via andra betallösningar som erbjuds av det företag du kontaktar. För större aktörer och evenemang som till exempel Melodifestivalen, Bingolotto och Let’s Dance kommer betalsamtal tills vidare att vara tillgängligt även fortsättningsvis.
Om du har en mobil med stöd för esim kan du när som helst byta från vanligt simkort till esim. Du beställer och aktiverar själv ditt esim på Mitt Telia.
Om surfen tar slut på ditt mobilabonnemang kan du inte längre surfa eller använda appar som kräver internet såvida du inte är uppkopplad via wifi. Din surfpott fylls på igen den första dagen varje ny månad.
Du kan även köpa till extra surf för att fortsätta surfa med mobildata.
Ja, du kan flytta ditt mobilnummer till oss. Som ny kund kan du välja att flytta ditt nummer i samband med att du gör en beställning av ett nytt mobilabonnemang. Som befintlig kund kan du starta en nummerflytt på Mitt Telia.
Du hittar alltid din pin- och puk-kod på Mitt Telia, med undantag för om du själv har ändrat din kod. Du hittar också koderna på plastbrickan som du bröt loss ditt simkort från.
Du kan när som helst säga upp ditt abonnemang genom att kontakta oss. Om ditt abonnemang är bundet eller har uppsägningstid avslutas det först när den är slut.
Det är också möjligt att överlåta ditt abonnemang till någon annan.
När du reser inom EU/EES kan du ringa, skicka meddelanden och surfa som i Sverige utan att betala några extra roamingavgifter.
Utanför EU/EES tillkommer extrakostnader för samtal, meddelanden och surf. Använd vår utlandsprislista för att söka pris för respektive land.
Kom ihåg att slå på roaming i din mobil när du reser för att det ska fungera.
För att tillfälligt ringa med dolt nummer anger du prefixet #31# före det nummer du vill ringa. Exempelvis #31#1234567890 + lur/ring-knappen.
Om du permanent vill att ditt nummer ska vara dolt för den du ringer kan du ställa in det på Mitt Telia.
Bredband eller mobilabonnemang är inte möjligt att pausa eller frysa under eller efter bindningstiden. Mobilabonnemang kan dock efter bindningstiden göras om till ett kontantkort.
Har du ett tv- och streamingpaket har du möjlighet att pausa det upp till tre månader per kalenderår. Du pausar ditt paket under fliken Mina tv-paket på Mitt Telia och kan när som helst återuppta abonnemanget.
Du kan när som helst spärra ditt mobilabonnemang för betaltjänster (även kallade förmedlade tjänster) på Mitt Telia. När du spärrar ditt abonnemang kan du exempelvis inte längre ringa och rösta i tävlingar eller betala för tjänster via sms.
För att stänga av din röstbrevlåda anger du #132# från mobilens knappsats och trycker på lur/ring-knappen. Om du vill aktivera din röstbrevlåda igen gör du på samma sätt men anger istället *132#.