Avsluta och ändra
På denna sida har vi samlat information som du kan behöva om du vill göra ändringar på dina abonnemang eller om du önskar säga upp.
Frågor och svar om att avsluta och ändra
Kontakta vår kundservice på telefonnummer 90 200 för att få hjälp och rådgivning när du vill avsluta eller ändra ditt abonnemang. Genom en personlig kontakt säkerställer vi att du får bästa möjliga hjälp med uppsägningen. Om du har andra abonnemang eller tjänster hos oss får du också information om hur din uppsägning påverkar dessa. Om du vill skriva till oss för att ändra eller säga upp ditt abonnemang så går det också bra så länge vi kan identifiera dig på ett säkert sätt.
Via Mitt Telia kan du säga upp specifika tjänster, exempelvis mobilt bredband 40 och 70 GB och utvalda kanalpaket. Du gör detta enkelt under din tjänst eller abonnemangs detaljsida.
För att se hur lång bindningstid du har kvar på ditt abonnemang kan du logga in på Mitt Telia. Antingen på webben eller i appen.
För att se hur lång uppsägningstid du har kvar på ditt abonnemang kan du logga in på Mitt Telia. Antingen på webben eller i appen.
Du kan nästan alltid flytta med dig dina abonnemang och tjänster när du ska flytta. Du kan kolla förutsättningarna för din nya adress här. Om du ska flytta fasta tjänster behöver du kontakta oss, så hjälper vi dig vidare. Gäller det mobila tjänster uppdateras det automatiskt.
Om dödsboet betalat för mycket återbetalar vi det automatiskt till den avlidnes bankkonto, beloppet framgår på sista fakturan.
Är dödsboet avslutat kan återbetalning ske till en anhörig. Vi behöver en kopia på bouppteckning, fullmakt från samtliga dödsbodelägare och kontouppgifter till den anhöriges konto.
Handlingarna ska skickas till följande adress: Telia (fullmakt) c/o Coor A 274 971 74 Luleå