Köpinformation
Här hittar du information om din beställning, leverans, retur och hur du går tillväga om du skulle ångra ditt köp.
Frågor och svar om köpinformation
Ja, vi gör en kreditupplysning när du köper ett nytt eller förlänger ett befintligt abonnemang för att bedöma din betalningsförmåga. Vi gör inte en upplysning när du som befintlig kund köper en tilläggstjänst.
Vi använder Sergel och Creditsafe för att göra kreditupplysningar och du får alltid en kopia från dem hemskickad några dagar efter att vi gjort en kreditprövning.
Du behöver ha fyllt 18 år för att kunna bli kund hos oss.
Nej, du kan inte teckna abonnemang hos oss om du har en betalningsanmärkning. Om du redan är kund och har ett eller flera befintliga abonnemang kan du behålla dem.
Du kan dock inte förlänga eller göra om villkoren för dem, exempelvis ta ut en ny mobil eller ta del av ett kampanjerbjudande.
Ångerrätten gäller för varor och tjänster du köpt från oss utanför affärslokal, exempelvis via telefon eller på telia.se. Du har rätt att ångra ditt avtal utan att ange något skäl genom att skicka ett meddelande till oss. Har du köpt en tjänst ska du meddela oss inom 14 dagar från avtalet träffades. Om en vara ingår i köpet räknas de 14 dagarna från det att du mottagit din vara.
Du ansvarar för eventuell värdeminskning vid hantering av varan. Varan ska gå att återställa till ursprungligt skick, annars debiteras du motsvarande värdeminskning. Du betalar också för den tid du använt tjänsten och eventuell förbrukning. Bästa sättet att ångra ditt köp är att kontakta oss för att få en kostnadsfri retursedel. I annat fall står du själv för returkostnaden. Du kan fylla i och skicka in följande blankett för ånger.
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från och med den dag då vi meddelades om att du vill frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt.
Leveranstiden varierar beroende på vilka tjänster du köper från oss. Vi gör alltid vårt bästa för att du ska få det du beställt så snabbt som möjligt. De flesta beställningar som görs innan kl 20.00 på vardagar levereras nästkommande dag.
Leveranser till Gotland (postnummer 620 00 – 629 99) och vissa delar av Norrland (postnummer 830 00 – 999 99) kan ta lite längre tid.