Ljudstörningar på digital-tv, utan RGW

  1. Kontrollera att modemet är inkopplat på första telejacket och att jacket är seriekopplat

    Störningar i jackslingan uppstår och förvärras ofta med tiden. Att det har fungerat tidigare är därför ingen garanti för att modemet är inkopplat i rätt jack.

    Läs vår guide för hur du hittar och kontrollerar första telejacket i din bostad.

  2. Kontrollera att du använder originalkabeln mellan telejacket och ditt modem

    Originalkabeln är den kabel som följde med modemet. Tänk på att inte använda en förlängningssladd mellan telejack och modem eftersom det kan störa ut bredbandssignalerna.

  3. Koppla bort övrig utrustning på jackslingan

    En del utrustning såsom larm, fax, telefoner etc. kan störa ut bredbandssignalerna. Om din uppkoppling fungerar när du kopplat bort den övriga utrustningen, prova att koppla tillbaka en enhet i taget för att på så sätt se vad som orsakat störningen.

  4. Gör en fabriksåterställning av modemet

    Det gör du genom att hålla inne resetknappen tills dess att modemet slocknar. Använd ett tunt föremål såsom en penna eller ett gem för att komma åt knappen. Du kan därefter behöva vänta upp till 30 minuter innan alla dina bredbandstjänster är klara att användas.

    OBS! Tänk på att eventuella inställningar du ändrat i routern kommer att försvinna vid fabriksåterställningen.

SÖK SUPPORT