Problem med ingen signal
Kontrollera att tv-boxen är påslagen
Börja med att kontrollera att din tv-box är kopplad till din tv. Den lyser grönt om den är påslagen. Om den lyser rött så kan du testa att trycka på den röda power-knappen. Om tv-boxen inte lyser så kan du kontrollera att strömkabeln sitter ordentligt inkopplad i både tv-boxen och eluttaget.
Kontrollera att din tv är inställd på rätt källa
Starta din tv och välj den källa du kopplade in hdmi-kabeln i med hjälp av din fjärrkontroll. Till exempel: om du kopplat tv-boxen till hdmi 1 på din tv så väljer du hdmi 1 på din tv.
Testa en annan hdmi-port på din tv
Testa en annan hdmi-port på din tv för att utesluta att det inte är porten i din tv som är trasig. Glöm inte att ställa in rätt källa efter att du bytt hdmi-port.
Testa använda en annan hdmi-kabel
Prova att byta hdmi-kabeln mellan din tv och tv-boxen för att utesluta att inte kabeln är trasig.
Använd en annan tv-box
Om du har en annan tv-box kan du prova att koppla in den till din tv för att utesluta att din tv-box är trasig. Du kan även beställa en ny tv-box.
Prova att koppla din tv-box till en annan tv
Om du har en annan tv kan du testa att koppla in din tv-box i den för att utesluta att själva tv:n är trasig. Du kan även följa en fullständig guide för att koppla in Telia Play Hub.