Ändra undertexter Telia Play

Om du behöver ändra språk och undertexter när du startat ditt innehåll i Telia Play så är denna guide rätt för dig. För vissa kanaler finns även alternativet (CC) – för dig med hörselnedsättning. I denna guide hittar du information hur du ändrar undertexter på din dator, surfplatta, mobil, Apple TV, LG TV och Android TV.

Ändra undertexter

En laptop med uppfälld skärm.

På dator

  1. Börja med att starta det innehåll du vill titta på.

  2. För muspekaren över skärmen och leta efter ikonen som ser ut som en pratbubbla.

  3. Klicka på pratbubblan och välj språk. Klart!

En iPad

På mobil eller surfplatta

  1. Börja med att starta Telia Play-appen

  2. Välj det innehåll du vill titta på

  3. Leta efter ikonen som ser ut som en pratbubbla. Den hittar du i nedre kanten i mitten eller i det högra hörnet.

  4. Klicka på pratbubbla och välj språk. Klart!

En bild föreställande en tv

På Apple TV

  1. Börja med att starta Telia Play-appen på din Apple TV

  2. Välj det innehåll du vill titta på

  3. När det du valt att titta på startat, svep nedåt med fingret på touchytan på fjärrkontrollen

  4. Gå in på menyn undertexter och välj språk. Klart!

En bild föreställande en tv

På LG Smart TV och Samsung Smart TV

  1. Börja med att Starta Telia Play-appen på din tv.

  2. Välj det innehåll du vill titta på

  3. När materialet startat, klicka på pilen som pekar upp och klicka därefter på språk.

  4. Välj den undertext du vill ha. Klart!

En bild föreställande en tv

På Android TV

  1. Börja med starta Telia Play-appen

  2. Välj det innehåll du vill titta på

  3. När det du valt att titta på startat, gå till ikonen som ser ut som en pratbubbla.

  4. Klicka på pratbubblan och välj språk. Klart!

Fler tips

Hantera enheter

Du kan ha fem enheter registrerade på ett och samma Telia Play-konto och titta på två enheter samtidigt. Det går alltså bra om en person tittar i en mobil och en annan person tittar på till exempel webben. Undantagen är att du endast kan streama varje unikt sportevent på en enhet samt att det bara går att ha en stream samtidigt på respektive SVT-kanal. När du loggar in på Telia Play på en enhet registreras den automatiskt mot ditt konto. En digitalbox räknas inte som en enhet utan ligger helt separat. Har du fem registrerade enheter på ditt konto kan du inte logga in på någon ny enhet förrän ett dygn efter den senaste inloggningen på en av enheterna. När ett dygn har gått kan du logga in på en ny enhet, då ersätter den enheten med äldst användningsdatum. Bytet sker automatiskt. Om du redan har använt Telia Play på fem enheter och försöker registrera en ny enhet så kommer du att få ett felmeddelande. Du kan se vilka enheter som är inloggade och välja att logga ut enskilda eller allihop på en gång genom att gå till menyn, klicka sedan på enheter.

Om tv-kanaler eller playtjänster har försvunnit från Telia Play 

  1. Dubbelkolla att tv-kanalen eller playtjänsten ingår via Mitt Telia.

  2. Starta om tv-boxen eller appen.

  3. Logga ut och in på ditt Telia Play-konto.

Om du nyligen beställt en playtjänst eller ett tv-paket med nya kanaler tar det en liten stund innan de aktiveras och blir tillgängliga. 

Om en specifik tv-kanal eller playtjänst saknas kan du testa att göra en felsökning via vårt verktyg Fixa.

Fungerar inte din tjänst?

Med vårt verktyg Fixa kan du på egen hand förbättra, felsöka och felanmäla din tv och streaming.