Hantera kontoinställningar Telia Play

I den här guiden förklarar vi hur du hanterar dina kontoinställningar för ditt Telia Play-konto. Du hittar information om hur du ändrar din e-postadress, byter lösenord, ställer in pinkod för köp, hur du anger kod för barnprofil, ändrar språk och undertexter samt hur många enheter du kan ha ditt konto på.

Ändra dina kontoinställningar

Mitt konto på Telia Play

Ändra kontoinställningar

Loggar du in i Telia Play från datorn kan du ändra kontoinställningar genom att klicka på Profil och därefter på Mitt konto. Då kan du exempelvis byta lösenord, pinkod eller ändra din registrerade e-postadress. Du kan också se ditt paket, köphistorik och betalmetod. Via webben kan du också logga ut samtliga enheter med ett knapptryck.

...

Fler tips

Hantera enheter

Du kan ha fem registrerade enheter på ett och samma Telia Play-konto och titta på två enheter samtidigt. Det är alltså möjligt att en person tittar i mobilen medan en annan exempelvis tittar på webben eller via en Apple TV. Undantagen är att man endast kan streama varje unikt sportevent på en enhet samt att det bara går att ha en stream samtidigt på respektive SVT-kanal. När du loggar in på Telia Play på en enhet registreras den automatiskt mot ditt konto. Kom ihåg att din tv-box inte räknas som en enhet. Om du har fem registrerade enheter på ditt konto kan du inte logga in på någon ny enhet förrän ett dygn efter den senaste inloggningen på en av enheterna. När ett dygn har gått kan du logga in på en ny enhet, och den ersätter då den enheten med äldst användningsdatum. Bytet sker automatiskt.

Fungerar inte din tjänst?

Med vårt verktyg Fixa kan du på egen hand förbättra, felsöka och felanmäla din tv och streaming.