Spärra simkort och mobil
Spärra simkortet via Mitt Telia
Logga in på Mitt Telia och välj det abonnemang det gäller.
Klicka på Lås upp, Spärra och Beställ simkort.
Välj Spärra simkort.
Du får sedan ett val om du också vill beställa ett nytt simkort. Simkortet är ett så kallat trippelkort och kan anpassas till alla mobiltelefoner.
Har du förlorat din mobil och därmed inte har tillgång till ditt mobila BankID? Det finns olika sätt att identifiera sig på, läs mer här.
Spärra mobilen
Börja med att göra en polisanmälan på din borttappade mobil. När den är gjord vill vi att du kontaktar oss via telefon så vi kan stöldspärra din mobil. Ha gärna ditt diarienummer och IMEI-nummer nära till hands när du kontaktar oss.
Har du Telia försäkring?
Har du Telia försäkring och vill anmäla ett försäkringsärende, klicka här.