0

Support för företag

Här hittar du svar på vanliga frågor, hjälp med felsökning och samtliga guider för våra produkter och tjänster.

Kvinna och man på kontor med laptop

Beställning av e-faktura gör du direkt via företagets internetbank. I dagsläget går e-faktura endast att kombinera med mobila tjänster.

E-faktura ska inte förväxlas med betalsättet e-postfaktura.

Önskar du få dina fakturor via e-post kan du läsa vår guide beställ e-postfaktura.

Du kan börja med att testa starta om din router. En omstart av routern kan i många fall lösa problemet och det brukar inte ta längre än någon minut.

Om det fortfarande inte fungerar kan du prova att återställa routern. En återställning görs genom att du håller in reset-knappen i ungefär 30 sekunder.

En indikation på att återställningen lyckades är att lamporna snabbt blinkar till eller att de slocknar för en kort stund. Vänta därefter 2–3 minuter medan utrustningen startar upp igen.

Vi hjälper dig med din kreditfaktura via detta formulär. Du kan använda kreditfakturan mot en annan obetald faktura eller få beloppet utbetalt. Beloppet utbetalas till ett bankgiro, plusgiro eller bankkonto tillhörande företaget krediten är utställd till.

Har du ytterligare funderingar om en utbetalning eller användning av kreditfakturan kan du 
kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.

För att byta ägare på ett abonnemang behöver du göra en överlåtelse till den nya användaren. En överlåtelse gör du enklast via vårt överlåtelseformulär.

Vi har inte möjlighet att överlåta ett mobilt företagsabonnemang med bindningstid till en privatperson. Abonnemanget behöver då först slutfaktureras innan en överlåtelse kan göras.

Din puk-kod hittar du på den stora plastbrickan som du bröt loss ditt simkort från. Om du inte har kvar den stora plastbrickan hittar du puk-koden på MyBusiness.

Det går även att få hjälp att ta fram puk-koden genom vår 
kundservice eller någon av våra butiker med hjälp av BankID eller legitimation.

Speciellt för iPhone

För att använda BankID med en låst iPhone behöver du starta om den och klicka på "Avbryt" när den ber om pinkod vid uppstart. Så länge telefonen är ansluten mot wifi kan du använda BankID som vanligt.

Speciellt för Android

På en Android-telefon finns inte möjligheten att klicka bort "pinkodsrutan". I detta fall behöver telefonen startas om utan simkort (och vara ansluten mot wifi).

Fler tips!

Konferensbord med arbetande människor sett ovanifrån

Hantera dina tjänster på MyBusiness

På MyBusiness kan du felsöka, skapa supportärenden, hantera fakturor och följa dina beställningar. Allt på en och samma plats.

Hantera dina tjänster på MyBusiness
Man med rött hår och skägg som tittar på en dator

Driftinformation

Få de senaste uppdateringarna om nätverksstatus. Här kan du spåra och övervaka eventuella störningar i ditt område, i realtid.

Driftinformation
Kvinna som sitter framför dator och tittar på skärmen.

IT-support för företag

Behöver du tillfällig eller löpande IT-support? Våra IT-experter hjälper till med allt från cybersäkerhet till Microsoft 365.

IT-support för företag

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00