Support för mobiltelefoni

Här hittar du som företag enkla guider till olika mobilmodeller, instruktioner för att komma igång med din tjänst, hjälp med felsökning och svar på de vanligaste frågorna.

Din puk-kod hittar du på den stora plastbrickan som du bröt loss ditt simkort från. Om du inte har kvar den stora plastbrickan hittar du puk-koden på MyBusiness.

Det går även att få hjälp att ta fram puk-koden genom vår 
kundservice eller någon av våra butiker med hjälp av BankID eller legitimation.

Speciellt för iPhone

För att använda BankID med en låst iPhone behöver du starta om den och klicka på "Avbryt" när den ber om pinkod vid uppstart. Så länge telefonen är ansluten mot wifi kan du använda BankID som vanligt.

Speciellt för Android

På en Android-telefon finns inte möjligheten att klicka bort "pinkodsrutan". I detta fall behöver telefonen startas om utan simkort (och vara ansluten mot wifi).

Beställning av Anslutning Klocka kan ske på två olika sätt beroende på om ditt företag är avtalskund hos oss eller inte.

För Apple Watch

Aktivera e-sim med Apple Watch

För Google Pixel Watch

Aktivera e-sim med Google Pixel Watch

För Samsung Galaxy Watch

Aktivera e-sim med Samsung Galaxy Watch

Är du osäker på vad som gäller för just ditt abonnemang? 
Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att reda ut vilket alternativ du ska välja.

Dataanvändning inom EU/EES är detsamma som hemma i Sverige, med undantag för ett maxtax om 50GB/per månad. Vill du fortsätta surfa efter 50GB kan du välja att göra det. Ett sms skickas ut med information om hur du fortsätter surfar till en rörlig taxa.

Mobilt bredband fungerar endast ifall ditt abonnemang tillåter möjlighet till roaming. Maxtaket för mobilabredband är 20GB/månad. Detta innebär att mobila bredbandsabonnemang med högre surfmängd endast kan använda upp till 20GB av den totala surfmängden vid roaming inom EU/ESS. För abonnemang med lägre surfmängd kan alltså hela surfmängden användas. Ett sms skickas ut med information om hur du surfar till en rörlig taxa om du uppnått maxtaket.

Tar surfen slut kan ett lägre abonnemang fyllas på med surf tills att du når surfbegränsningen. Om/när surfbegränsningen på 50 respektive 20 GB uppnås men du vill fortsätta surfa kan du göra det mot en rörlig (reglerad) taxa på 24,80 kr/GB.

Inom Norden och Baltikum - Danmark, Finland, Norge samt Estland, Lettland och Litauen kan du använda hela din surfmängd.

För mobila bredband tecknade efter 2017-06-15 kan du endast surfa i Sverige (eventuella avtal kan vara avvikande). Kontakta din utpekade service desk på Telia eller vår
kundservice för att ta reda på vad som gäller för din tjänst.

En vidarekoppling gör du enklast direkt i din mobiltelefons inställningar.

Det går även att lägga till en direkt vidarekoppling genom att slå
**21* [riktnummer + telefonnummer] #. Tryck sedan på symbolen för lur.

Önskar du ställa in en vidarekoppling vid exempelvis upptaget kan du följa instruktionerna i vår
guide för vidarekoppling.

Korrekta surf- och mms-inställningar (APN) för din mobiltelefon hittar du här:

Fler tips!

Konferensbord med arbetande människor sett ovanifrån

Hantera dina tjänster på MyBusiness

På MyBusiness kan du felsöka, skapa supportärenden, hantera fakturor och följa dina beställningar. Allt på en och samma plats.

Hantera dina tjänster på MyBusiness
Man med rött hår och skägg som tittar på en dator

Driftinformation

Få de senaste uppdateringarna om nätverksstatus. Här kan du spåra och övervaka eventuella störningar i ditt område, i realtid.

Driftinformation
Kvinna som sitter framför dator och tittar på skärmen.

IT-support för företag

Behöver du tillfällig eller löpande IT-support? Våra IT-experter hjälper till med allt från cybersäkerhet till Microsoft 365.

IT-support för företag

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00