Hantera dina tjänster på MyBusiness
På MyBusiness kan du felsöka, skapa supportärenden, hantera fakturor och följa dina beställningar. Allt på en och samma plats.
När du har ändrat tillgänglighetsstatus behöver du även välja en regel för vad som ska hända med inkommande samtal under tiden den valda statusen är aktiv. Du kan själv välja vad som ska ske med det inkommande samtalet baserat på din tillgänglighetsstatus i växeln.
Hur du ställer in regler för tillgänglighet kan du läsa mer om i guiden Hantera tillgänglighet.
När du går in i Visuell Admin möts du alltid av ett tomt samtalsflöde och får möjlighet att skapa ett nytt. Har du redan skapat ett eller flera samtlasflöden hittar du dessa via Meny högst upp till vänster på sidan. Välj sedan Öppna, därhittar du dina tidigare sparade samtalsflöden.
För att se vilken av din växels köer ett samtal inkom till behöver du aktiverar Push-meddelanden som möjliggör kö- och namnpresentation. Namnpresentation innebär att din kontaktbok i växeln integreras med telefonens nummervisningsfunktion. På så vis ser du vilken kö ett samtal i växeln inkommer till direkt i telefonen när det ringer.
Du aktiverar enklast namnpresentation i appen Smart Connect.
Osäker på hur du gör? I guiden Aktivera namnpresentation hittar du instruktioner för hur du ställer in detta.
Du som ny användare får ett sms dagen innan Telia Smart Connect är redo att användas. I sms:et får du information om att du behöver ange ditt användarnamn (ditt mobilnummer inkl. landsnummer utan första nollan) i appen eller webbgränssnittet. Ditt lösenord får du genom att skicka ett sms till 71323 med texten TSC PASSWORD från det nummer som är kopplat till växeln.
Du kan senare ändra till ett eget lösenord via din profil under Inställningar.
För att din menystyrning ska börja fungera behöver du först aktivera den genom att tala in eller välja ett välkomstbesked. Utan ett välkomstbesked får den som ringer inte information om vilket eller vilka knappval menystyrningen har, därför är det ett krav för att aktivera funktionen.
Osäker på hur du gör för att aktivera din menystyrning?
Inga problem! I guiden Aktivera menystyrning hjälper vi dig att komma igång.
På MyBusiness kan du felsöka, skapa supportärenden, hantera fakturor och följa dina beställningar. Allt på en och samma plats.
Få de senaste uppdateringarna om nätverksstatus. Här kan du spåra och övervaka eventuella störningar i ditt område, i realtid.
Behöver du tillfällig eller löpande IT-support? Våra IT-experter hjälper till med allt från cybersäkerhet till Microsoft 365.
Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–17.