Ljudstörningar på tv
Kontrollera ditt bredband
Kontrollera att ditt bredband inte berörs av aktuella driftstörningar. Du kan använda vårt verktyg verktyg Fixa för att göra en felsökning.
Prova om ljudet funkar på någon annan tv-kanal
Om ljudet inte är bättre på en annan kanal, kontrollera att hdmi-kabeln (eller scart-kabeln) sitter i både tv-boxen och tv:n. Använd bara de kablar som ingick i paketet.
Starta om
Starta om routern eller medieomvandlaren och därefter tv-boxen. Du startar om tv-boxen genom att dra ut sladden, vänta några sekunder och sätta i den igen.
Testa med en annan nätverkskabel
Testa med en annan nätverkskabel mellan tv-boxen och modemet, routern eller medieomvandlaren.
Koppla ur tvn
Om du har en trådlös tv inkopplad, koppla ur den och använd istället en nätverkskabel mellan modemet, routern eller medieomvandlare och tv-boxen.
Gör en fabriksåterställning
Om du har en trådlös router, gör en fabriksåterställning av den. Obs! Har du ändrat inställningar i din router kommer dessa att gå förlorade vid en fabriksåterställning.