Med vårt verktyg Fixa kan du på egen hand förbättra, felsöka och felanmäla din tjänst
Slipp telefonköer – få hjälp direkt
Felsök när det passar dig
Löser 8 av 10 problem direkt
Se svar på vanliga frågor, följ guider för våra produkter och tjänster och få hjälp att felsöka via vårt verktyg Fixa.
Slipp telefonköer – få hjälp direkt
Felsök när det passar dig
Löser 8 av 10 problem direkt
När du samlar både bredband och mobilabonnemang hos oss.
Här hittar du alla våra guider för aktivering av våra streamingtjänster.
Om du inte har fått din aktiveringslänk kan du alltid logga in på Mitt Telia och aktivera tjänsten där.
Vi jobbar ständigt på att förbättra vår kommunikation så att otydlighet inte uppstår. Vi ber aldrig om dina kontouppgifter via mejl eller sms. Svara aldrig på dessa mejl eller sms. Kontakta oss om du har frågor. Du kan även läsa mer om hur vi kommunicerar här.
Du ansöker själv om e-faktura på Mitt Telia, antingen på webben eller i appen. Du kan också ansöka om e-faktura via din internetbank.
Webben
Välj Fakturor när du är inloggad på Mitt Telia fakturor.
Välj Fakturakonto.
Välj E-faktura.
Appen
Välj Fakturor.
Välj sedan Fakturainställningar.
Välj därefter Justera inställningar.
Under Betalsätt välj Byt betal- och leveranssätt.
Välj E-faktura i listan och genomför ändring.
Med e-faktura skickas din faktura från Telia elektroniskt till din internetbank i stället för via post. När du väljer e-faktura behöver du inte betala någon fakturaavgift.
Om du nyligen bytt till e-faktura men fortfarande får din faktura hemskickad beror det på att din ansökan om e-faktura godkändes efter att din pappersfaktura redan hade skapats i våra system. Du kommer då få nästa faktura elektroniskt till din internetbank.
Du ansöker om autogiro via din internetbank. Med autogiro dras pengar automatiskt från ditt bankkonto på fakturans förfallodag. Det är inte möjligt att betala med autogiro från ett samägt konto. Logga in på Mitt Telia några dagar efter din ansökan och byt till sms-notifiering om du inte längre vill få pappersfaktura.
Ansök om autogiro
Logga in på din internetbank
Sök upp autogirofunktionen. Den ligger vanligtvis under rubriken "betalningar".
Fyll i våra bankuppgifter och övrig information som efterfrågas. Om din bank frågar efter betalarnummer eller kundnummer, ange ditt personnummer med 12 siffror.
Betalningsmottagare: TELIA SVERIGE AB
Bankgironummer: 5117-7913
Signera din autogiroansökan med BankID eller via bankdosa.
Med vårt verktyg Fixa kan du förbättra, felsöka och felanmäla ditt bredband.
Efter att du har uppdaterat hastigheten på ditt bredband kan du behöva starta om routern för att ändringen ska gå igenom. Ibland kan det ta lite längre tid för ändringen att gå igenom, avvakta därför i cirka 24 timmar för att se om hastigheten ökar. Om du fortfarande upplever problem med din hastighet kan du använda vårt verktyg Fixa för att förbättra, felsöka och felanmäla din tjänst.
Du kan både beställa och aktivera simkort och e-sim via Mitt Telia, antingen på webben eller i appen. Om du inte har till gång till BankID kan du hämta och aktivera ett simkort i någon av våra butiker.
Du kan slå på undertexter på svenska via tv-boxens inställningsmeny. Undertexter på svenska visas bara för de program som sänds på svenska.
På de flesta fjärrkontroller från oss kan du klicka två gånger på INFO-knappen följt av blå knapp för att slå på/av undertexter.