Ändra dina kontoinställningar
Ändra kontoinställningar
Loggar du in i Telia Play från datorn kan du ändra kontoinställningar genom att klicka på Profil och därefter på Mitt konto. Då kan du exempelvis byta lösenord, pinkod eller ändra din registrerade e-postadress. Du kan också se ditt paket, köphistorik och betalmetod. Via webben kan du också logga ut samtliga enheter med ett knapptryck.
Ändra e-postadress eller byt lösenord
Under Start på konto så finner du ditt användarnamn, e-postadress och lösenord. Vid e-postadress och lösenord finns en knapp ändra. Klicka på ändra om du vill ändra din e-postadress.
Fyll i fälten för att byta e-postadress
För att byta din e-postadress så behöver du bekräfta det med ditt nuvarande lösenord. Fyll i e-postadress och därefter fyller du i ditt nuvarande lösenord. Klicka på spara. Om du ångrat dig och vill behålla din nuvarande e-postadress så väljer du avbryt.
Byt lösenord
Om du skulle vilja byta lösenord så klickar du på start och sedan på konto. Bredvid lösenord så finns knappen ändra. Klicka på ändra. Du ser nu tre fält: Nuvarande lösenord, nytt lösenord och bekräfta lösenord. Här fyller du först i ditt nuvarande, sedan fyller du i ditt nya lösenord och fyller därefter i det igen under bekräfta. Tryck därefter på spara.
Ställ in kod för barnprofil och pinkod för köp
Under inställningar kan du ställa in kod för barnprofil, om du vill att innehåll som inte lämpar sig för barn ska döljas. Klicka på reglaget till höger så att cirkeln hamnar till höger i reglaget. Om du vill du lägga in ett skydd så att inga filmer hyrs av misstag så kan du aktivera kräv PIN-kod för köp. Du väljer själv vilken kod det kan vara och den aktiveras via att du klickar på reglaget till höger. Se till att cirkeln hamnar till höger i reglaget.
Enhetsinställningar
Under inställningar finns en rubrik enhetsinställningar. Här går det att se dina lokala kanaler. Du kan även ändra språk och undertexter när du startat ditt innehåll. För vissa kanaler finns även alternativet (CC) – för dig med hörselnedsättning. Tänk på att dessa inställningar är specifikt för den enhet du använder när du ändrar inställningarna.
Enheter
I menyn hittar du enheter, här du med ett knapptryck logga ut från samtliga enheter du är inloggad på. Klicka på logga ut andra enheter.
Hjälp
Längst ned i menyn hittar du hjälp, här kan du hitta hjälpsamma länkar, hur du loggar in på din tv och utöver det kan du även lämna feedback.