Sponsring är en viktig del i Telias marknadsföringsmix och en viktig del i att visa vårt samhällsengagemang. Vår ambition är att sponsring ska vara ett samarbete där vi blir en bra och betydelsefull partner och där vi bidrar med mer än bara pengar. Vi väljer att gå in i färre sponsorskap men arbetar desto närmare de projekt/evenemang vi väljer att gå in i.
Våra samarbetspartners
Bris
PARTNER Bris, Barnens rätt i samhället, är en barnrättsorganisation som står upp för barnets rättigheter genom att stödja barn utifrån barnets behov, mobilisera samhället och påverka beslutsfattare genom att göra barns röster hörda. Bris vision är ett samhälle där barnets rättigheter tillgodoses. Telias partnerskap med Bris går i linje med vårt hållbarhetsarbete där barns rätt till delaktighet, trygghet och välmående, inte minst på nätet, är ett av våra fokusområden.
World Childhood Foundation
PARTNER OCH MEDGRUNDARE Childhood arbetar för att förebygga våld och sexuella övergrepp mot barn. Ett av Childhoods fokusområden är Barns trygghet på nätet. Telias och Childhoods gemensamma arbete syftar till att barn ska kunna känna sig säkra på nätet. En viktig del i samarbetet är också att låta barn själva få komma till tals om sina upplevelser och sitt liv på nätet genom barnpanelen, Children’s Advisory Panel.
SHL
PARTNER För många är hockey en känsloladdad upplevelse. Men upplevelsen stannar inte i rinken – den delas på läktaren, på bussen, i solstolen och hemma i tv-soffan.
Svenska Hockeyligan siktar på hög kvalité kring både teknik och upplevelse, med fokus på digitala möjligheter som en del av hockeyupplevelser i världsklass. Telias partnerskap till SHL är i linje med Telias sportsatsning där det bästa nätet förenas med de bästa sportupplevelserna för att bidra till ett ännu större engagemang bland hockeyentusiasterna!
Värdering av sponsringsförfrågningar
Telia får en stor mängd förfrågningar kring sponsring och samarbeten varje dag. Det är otroligt kul att många vill samarbeta med oss men av naturliga skäl så har vi inte möjlighet att gå in i allt. Så här ser vi på sponsring:
Telia vill...
...alltid hitta en logisk koppling till vår affär, där våra tjänster bidrar och gör verklig skillnad på ett naturligt sätt.
Få förfrågningar i god tid (riktmärke 6 månader) - detta för att hinna utnyttja samarbetet/associationsrätten i egna medier.
Telia vill undvika...
...aktiviteter som är kopplade till fara eller våld och som kan skada människor och djur.
...aktiviteter med politiska eller religiösa ställningstaganden.
...verksamhet som är uppenbart skadlig för miljön.
...aktiviteter som kan väcka anstöt eller uppfattas som oetiska eller generera badwill.
...passiv och rutinmässig bidragsverksamhet.
...organisationer som på något sätt diskriminerar pga. kön, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, religion, etc.
Telia eventtjänster
Eventtjänster erbjuder skräddarsydda kommunikationslösningar för både små och stora event. Telia levererar allt från design, leverans och projektledning till support.