Beställ e-postfaktura

Genom MyBusiness kan du beställa e-postfaktura, då får du din faktura direkt till din e-post.

Beställ e-postfaktura via MyBusiness

  1. Logga in på MyBusiness.

  2. Välj Fakturor i den översta menyraden.

  3. Klicka på Hantera fakturahantering.

  4. Välj det fakturakonto du önskar administrera och klicka på Redigera.

  5. Under Hur vill du få din faktura välj Via mejl som pdf.

  6. Välj Redan registrerad mottagare eller Skapa ny mottagare.

  7. När du gjort ditt val, klicka på Spara leveranssätt.

  8. Klart! Ändringen är nu genomförd.

Tips! Är du osäker på vilket fakturakonto som ett abonnemang ligger på kan du söka på ett abonnemangsnummer under Fakturor.

Vi har uppmärksammat att en del e-postklienter stoppar våra utskick med säkerhetsfilter, i de fallen kan du lägga in vår e-postadress som en godkänd adress. Våra fakturor skickas från avsändaren faktura@telia.se.

Inget inlogg till MyBusiness?

Saknar du ett inlogg till MyBusiness kan du kontakta vår kundservice så hjälper vi dig med allt från att ändra din fakturaadress, beställa e-postfaktura till att få ut en kopia av din faktura.

Hur beställer jag e-faktura?

E-postfaktura kan lätt förväxlas med e-faktura men är en annan typ av betalningssätt. Beställning av e-faktura gör du direkt via företagets internetbank. I dagsläget går e-faktura endast att kombinera med mobila tjänster.

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00