Så här ansöker du om autogiro
När du betalar med autogiro betalas din faktura automatiskt på förfallodagen. Du kan ansöka om autogiro genom att ladda ner, fylla i och skicka in autogiroblanketten i pdf nedan.
Bankgironumret är 5117-7913 Telia Sverige.
Beställning av autogiro kan ta upp till fyra veckor, det framgår av fakturan om du betalar via autogiro. Det måste vara samma abonnemangsinnehavare som bankkontoinnehavare. Avgift för pappersfaktura kan tillkomma vid autogiro
Om du inte vill ha pappersfaktura kan du istället välja mellan två alternativ. Du kan beställa så att du kan få din faktura via e-postfaktura, vilket du gör genom MyBusiness eller genom att beställa e-faktura via din internetbank.
Om du inte har internetbank
Har du inte internetbank kontaktar du din bank för se om du kan ha e-faktura. Har du fortfarande ingen möjlighet till internetbank, kontakta oss på Telia så skickar vi ut en pappersblankett.
Vid byte av bank
Ska du byta bank men vill ha kvar dina medgivanden för autogiro, informera din nya bank att du har medgivande för autogiro så hjälper de dig att flytta över medgivandet till ditt nya bankkonto. Dina fakturor kommer att fortsätta att dras automatiskt utan avbrott.