Ansök om autogiro

När du betalar med autogiro betalas din faktura automatiskt på förfallodagen. Du kan ansöka om autogiro genom att ladda ner, fylla i och skicka in autogiroblanketten nedan.

Så här ansöker du om autogiro

När du betalar med autogiro dras din faktura automatiskt på förfallodagen. Du kan ansöka om autogiro genom att ladda ner, fylla i och skicka in autogiroblanketten i PDF-format nedan.

Beställning av autogiro kan ta upp till fyra veckor. Det framgår av fakturan om du betalar via autogiro. Abonnemangsinnehavaren måste vara samma person som bankkontoinnehavaren.Avgift för pappersfaktura kan tillkomma vid autogiro

Om du inte vill ha pappersfaktura kan du istället välja mellan två alternativ. Du kan få din faktura som e-postfaktura genom att beställa den viaMyBusiness, eller som e-faktura genom att beställa den via din internetbank.Om du inte har internetbank

Om du inte har internetbank, kontakta din bank för att se om du kan få e-faktura. Om du fortfarande inte har möjlighet att använda internetbank, kontakta oss på Telia så skickar vi ut en pappersblankett.Vid byte av bank

Om du ska byta bank men vill behålla dina autogiro-medgivanden, informera din nya bank om detta så hjälper de dig att flytta över medgivandet till ditt nya bankkonto. Dina fakturor kommer att fortsätta dras automatiskt utan avbrott.

Om det saknas pengar på det anslutna kontot

Om det saknas pengar på ditt konto vardagen före förfallodagen skickar vi en påminnelse via posten. Saknas det pengar på kontot två gånger i följd upphör autogirobetalningen hos oss. Funktionen upphör däremot inte hos din bank. Om du åter vill ansöka om Telia Autogiro får du skicka in en ny autogiroblankett till oss. Du måste då också säga upp den gamla autogirobetalningen hos din bank.

Byte av bank

Ska du byta bank men vill ha kvar dina medgivanden för autogiro, informera din nya bank att du har medgivande för autogiro så hjälper de dig att flytta över medgivandet till ditt nya bankkonto. Dina fakturor kommer att fortsätta att dras automatiskt utan avbrott.

Avsluta autogiro

För att avsluta ditt autogiro, vänligen kontakta vår kundservice. Om du av någon anledning inte vill medge en girering kontaktar du vår kundtjänst senast fem arbetsdagar före förfallodagen.

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00