Beställ e-faktura

Här hittar du som företagskund hur du byter leveranssätt för dina fakturor till e-faktura.

Innan du börjar

Beställning av e-faktura gör du direkt via företagets internetbank. I dagsläget går e-faktura endast att kombinera med mobila tjänster som företagskund.

Så här beställer du e-faktura

  1. Logga in på din internetbank och välj e-faktura.
    Vart du hittar valet e-faktura kan skilja sig beroende på bank, men valet brukar ligga under kategorin Betala och överföra, Betalningar, Produkter och tjänster eller liknande.

  2. Sök på Telia där du lägger till / söker efter betalningsmottagare och aktivera sedan e-faktura.

  3. Följ och slutför din internetbanks instruktioner för att slutföra beställningen.

  4. Klart!

Hur beställer jag e-postfaktura?

E-faktura kan lätt förväxlas med e-postfaktura. Önskar du få dina fakturor via mejl som PDF kan du läsa mer om hur du beställer den betalningsmetoden i guiden Beställ e-postfaktura.

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00