Skydda dig och din familj vid identitetsstöld och nätkränkning
Varför är det bra med id-skydd?
Bara i Sverige drabbas drygt 100 000 människor varje år av identitetsstöld – det vill säga när någon stjäl ens identitet för att exempelvis göra köp på nätet.
En identitetsstöld kan drabba vem som helst, när som helst och efterspelet är ofta kostsamt, påfrestande och tar tid att lösa.
Telias identitetsskydd håller koll på dina personuppgifter, men hjälper också till om olyckan är framme genom att bistå med juristhjälp, rättskydd och psykologstöd.
Telia Id-skydd är ett samarbete med välkända F-Secure och HELP
Varför identitetsskydd från Telia?
- Skydda hela familjen med ett enda abonnemang.
- Fungerar oavsett operatör och plattform.
- Enkelt att komma igång – logga bara in i tjänsten och lägg till de e-postadresser som ska övervakas så övervakar vi informationsläckor.
- Lagrar dina uppgifter och lösenord på ett tryggt och säkert sätt.
- Testa kostnadsfritt i en månad.
Om du råkar ut för identitetsstöld
Vid en eventuell identitetsstöld är det enkelt att komma i kontakt med en jurist på HELP för att få hjälp.
Du når HELP på telefonnummer 0771-985 200. Öppet 9-17 måndag - torsdag och 9-16 på fredagar. Via mejl på info@helpforsakring.se.
Du kan även registrera ett ärende dygnet runt på deras hemsida: helpforsakring.se/telia
Det här ingår i Telia ID-skydd
Frågor och svar om Telia Id-skydd
-
Hur kommer jag igång med Telia Id-skydd?
-
Vem och vad täcker försäkringen i Telia Id-skydd?
-
Hur nyttjar jag Telia Id-skydd vid en identitetsstöld?
-
Finns det någon självrisk?
-
Hur lång tid tar det innan Telia Id-skydd börjar gälla?
-
Vilka personuppgifter kan övervakas?
-
Vad är en lösenordshanterare?
-
Hur många personer kan ha varsin lösenordshanterare?
-
Vad innebär identitetsstöld?
-
Vad innebär nätkränkning?
-
Vad är Deep Web och Dark Web?
-
Har jag blivit ID-kapad om mina användaruppgifter läckt från en sajt?
-
Hur vet jag att lösenorden lagras på ett säkert sätt?
-
Varför måste jag bekräfta e-postadresserna jag monitorerar?
-
Täcker försäkringen identitetsstöld med BankID?
-
Hur snabbt får jag hjälp?
-
Kan jag få hjälp via Telia Id-skydd med sånt som hänt innan jag la till tjänsten?
-
Hur kan jag själv förebygga risken för identitetsstöld?