Mer tv-tittande än någonsin 2021 – så mycket ökade streaming
Efter ytterligare ett år präglat av restriktioner kan vi konstatera att pandemin har förändrat våra tv-vanor i grunden. Svenskarna ser på sport och underhållning som aldrig förr enligt ny data från Telia. Framför allt ökade streaming.
Under perioden januari till november 2021 har det linjära tv-tittandet ökat med 4,5 procent jämfört med samma period året innan. Den största ökningen ser vi inom streaming som har fått ett rejält uppsving, med en ökning på hela 131 procent jämfört med 2020.
– Vi ser att det har varit ett extra stort publikstöd framför teven och skärmen det här året, med höjdpunkter som OS och Fotbolls-EM i somras. Men även höstens startskott av den efterlängtade turneringen Uefa Champions League som blev en riktig fotbollsfest. Att tv-tittandet fortsätter att öka hos våra kunder är också ett kvitto på att våra satsningar med att erbjuda våra kunder det bästa innehållet och all sport är uppskattat, säger Henrik Lönnevi, chef för Telias konsumentaffär.
Läs pressmeddelandet här