Schema och öppettider i adminportalen

Gör dina ändringar i svarsgruppen genom att logga in i adminportalen för Telia Touchpoint.

Schema och öppettider i adminportalen

Gör dina ändringar i svarsgruppen

När du är inloggad på Telia Touchpoints adminportal har du möjlighet att göra ändringar i svarsgruppen. Funktionen schema och öppettider är perfekt för dig som vill slippa att öppna och stänga svarsgruppen manuellt, när telefoningången ska vara stängd. I schemat kan du ställa in ordinarie öppettider för hela veckan samt avvikande öppettider under exempelvis en semesterperiod eller andra lediga dagar.

Med funktionen schema och öppetider kan du:

  • Öppna och stänga svarsgruppen.

  • Ställa in ett automatiskt rullande schema.

  • Ange avvikande öppettider.

Öppen eller stängd svarsgrupp

Om du önskar öppna eller stänga din svarsgrupp manuellt behöver du först stänga av schema-funktionen om den är aktiverad. Du kan när som helst återgå till schemat igen och få tillbaka de tidigare satta öppettiderna, utan att behöva fylla i dem på nytt.

  1. Klicka på Svarsgrupper.

  2. Välj den svarsgrupp du vill öppna eller stänga.

  3. Klicka på Schema och öppettider.

  4. Under Status för schema klickar du på Inget schema.

  5. Du får nu ett nytt val, Öppen/stängd svarsgrupp. Här väljer du om svarsgruppen ska vara öppen eller stängd.

  6. Klicka på Spara ändringar.
    Klart!

Automatiskt schema

Automatiskt schema
Med funktionen Schema kan du ange rullande öppettider för alla veckodagar så att svarsgruppens öppettider matchar företagets telefontider automatiskt.

  1. Klicka på Svarsgrupper.

  2. Välj den svarsgrupp du vill ange schema för.

  3. Klicka på Schema och öppettider.

  4. Under Status för schema klickar du på Aktiverat.

  5. Du har nu möjlighet att ange svarsgruppens öppettider dag för dag. Välj om det ska vara Stängt, Öppet hela dagen eller Öppet mellan.. (valbara tider).

  6. I rutan till vänster anger du dagens öppettid och rutan till höger har du möjlighet att ange ytterligare tider under dagen då svarsgruppen ska vara stängd. Exempelvis lunchstängt.

  7. Klicka på Spara ändringar.

  8. Klart!

Under tider när svarsgruppen är stängd gäller det som är satt för inställningen “Vid stängd svarsgrupp” under Inkommande samtal. Där kan du ange om samtalen ska gå till röstbrevlådan, om det ska spelas upp ett besked eller om samtalet ska vidarekopplas till ett annat nummer.

Avvikande öppettider

Avvikande öppettider eller "temporära öppettider" innebär att du har möjlighet att sätta ett tillfälligt schema under en vald period som ersätter de ordinarie öppettiderna. De avvikande öppettiderna väljer du själv och schemat återgår sedan till de ordinarie öppettiderna när perioden löpt ut. Perfekt för dig som vill kunna stänga svarsgruppen när det är semester eller julledigt.

  1. Klicka på Svarsgrupper.

  2. Välj den svarsgrupp du vill ange avvikande öppettider för.

  3. Klicka på Schema och öppettider.

  4. Under Avvikande öppettider klickar du på Ny avvikande öppettid.

  5. Fyll i fälten och ange om svarsgruppen ska vara stängd eller ha avvikande öppettider under perioden.

  6. Klicka på Lägg till.

  7. Klicka på Spara ändringar.

  8. Klart!

Den avvikande öppettiden du väljer tillämpas på samtliga dagar under den valda perioden. Önskar du ha varierande öppettider under perioden behöver du dela upp den.

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00