Service och reparation
Här hittar du information och svar på frågor om service, reparation och garanti.
Att skärmen på mobiltelefonen spricker eller att man råkar tappa surfplattan i golvet kan hända även den bästa. Ibland är det inte helt enkelt att åtgärda skadan själv och då kan produkten behöva skickas in på service. Det kan även vara så att en produkt är defekt vid leverans eller slutar fungera som den ska utan en rimlig förklaring. I dessa fall ser vi självklart till att hjälpa dig på bästa sätt så att du får en fungerande produkt.
Nedan finner du information om vad du kan göra om en hårdvara du köpt av oss har slutat fungera eller gått sönder, våra priser för service och reparation samt hur du skapar ett serviceärende.
Så här skapar du ett serviceärende
-
1. Felsök din enhet
-
2. Gör en försäkringsanmälan
-
3. Förbered din produkt
-
4. Gör en serviceanmälan
-
5. Skicka in din produkt
Priser för service och reparation
Kostnaden för en reparation varierar beroende på vilken modell det gäller samt vilka fel tekniker hittar vid felsökning. För mer information, se Telias prislista för reparation. Notera att alla typer av fel inte omfattas av prislistan.
Frågor och svar
-
Var ser jag om min enhet har giltig garanti eller inte?
-
Var kan jag läsa villkoren för service och reparation?
-
Vad gör jag om mobilen är trasig vid leverans?
-
Kan jag följa min reparation och se status?
-
Vad gör jag om inga resultat visas när jag söker på min produkts serienummer/IMEI?
-
Behöver jag boka tid för att lämna in min enhet hos Telia Care & Repair?
-
Kan jag få hjälp att reparera en produkt direkt i en Teliabutik?