Hantera dina tjänster på MyBusiness
På MyBusiness kan du felsöka, skapa supportärenden, hantera fakturor och följa dina beställningar. Allt på en och samma plats.
Har din hårdvara blivit skadad eller gått sönder skickar du din anmälan till teliaforsakring@wtwco.com som hjälper dig att registrera ett försäkringsärende, uppge nedan information i anmälan:
Enheten det avser (modell, IMEI-nummer).
Skadedatum (datum då skadan inträffade).
Händelseförlopp (vad som orsakade skadan).
Vilka skador enheten har (vid skadad enhet).
Personnummer eller organisationsnummer (som är kopplat till försäkringen).
Skapa sedan ett serviceärende eller lämna in din hårdvara för reparation. Försäkringsersättning får du genom reparation av produkten och går den inte att reparera ersätts du med en utbytesprodukt.
Har din mobiltelefon, surfplatta eller annan mobil enhet blivit stulen eller försvunnit skickar du din anmälan till teliaforsakring@wtwco.com som hjälper dig att registrera försäkringsärendet, uppge då nedan information:
Enheten det avser (modell, IMEI-nummer).
Tidpunkt (datum då stöld/förlust inträffade).
Händelseförlopp (hur försvann telefonen).
Personnummer eller organisationsnummer (som är kopplat till försäkringen).
Kopia på polisanmälan (där händelseförlopp samt enhetens IMEI-nummer framgår).
Du kan spärra abonnemanget via MyBusiness eller genom att kontakta vår kundservice. Gör sedan en polisanmälan och notera ärendets diarienummer. Diarienumret samt mobiltelefonens IMEI-nummer behöver du för att stöldspärra din enhet. Intyget om att enheten är spärrad skickar du sedan till teliaforsakring@wtwco.com.
Vid frågor rörande en skadeanmälan kan du kontakta vår försäkringsmäklare WTW AB som administrerar försäkringsärenden på uppdrag av Telia Försäkring.
Telefon:08-463 89 50
E-post:teliaforsakring@wtwco.com
Telia Försäkring täcker:
• Olyckshändelser, exempelvis fukt och tappskador
• Stöld, rån och överfall
• Inbrott i låst lokal eller bil
• Förlust
• Brand, blixt och överspänning
• Otillåten användning
Telia Försäkring täcker inte:
• Slitage och ålderskador
• Fel som uppstår på grund av felaktigt användande
• Om du själv försöker laga mobilen
• Garantiåtaganden och säljarens ansvar enligt köplagen
• Stöld ur olåst bil eller olåst lokal
På MyBusiness kan du felsöka, skapa supportärenden, hantera fakturor och följa dina beställningar. Allt på en och samma plats.
Få de senaste uppdateringarna om nätverksstatus. Här kan du spåra och övervaka eventuella störningar i ditt område, i realtid.
Behöver du tillfällig eller löpande IT-support? Våra IT-experter hjälper till med allt från cybersäkerhet till Microsoft 365.
Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.