Beställ nytt simkort

Behöver du ett nytt simkort till din mobil, surfplatta eller mobila router? I den här guiden beskriver vi olika sätt för hur du gör ett simkortsbyte.

Nytt simkort

På MyBusiness kan du snabbt och enkelt både aktivera och beställa ett nytt simkort till ditt mobilabonnemang.

  1. Logga in på MyBusiness.

  2. Gå in under fliken Hantera.

  3. Välj det abonnemang du vill beställa ett nytt simkort till. Det gör du genom att välja direkt i listan eller genom att söka på mobilnumret.

  4. Klicka på Beställ nytt simkort.

  5. Välj Nytt simkort.

  6. Bekräfta leveransadressen och klicka sedan på Beställ.

  7. Klart! Ditt nya simkort levereras inom 2-5 arbetsdagar.

Använd befintligt simkort

  1. Logga in på MyBusiness.

  2. Gå in under fliken Hantera.

  3. Välj det abonnemang du vill aktivera ett nytt simkort till. Det gör du genom att välja direkt i listan eller genom att söka på mobilnumret.

  4. Klicka på Beställ nytt simkort.

  5. Välj Använd befintligt simkort.

  6. Ange ICC-numret för det befintliga simkortet och klicka sedan på Beställ.

  7. Klart! Ditt nya simkort är nu aktiverat.

Inget inlogg till MyBusiness?

Saknar du inlogg till MyBusiness finns det såklart andra sätt för dig att beställa ett nytt simkort. Genom att legitimera dig i någon av våra butiker kan du få hjälp att göra ett simkortsbyte. Du kan även kontakta vår kundservice och få ett nytt simkort utskickat, eller aktiverat genom verifiering med BankID.

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00