Aktivera Anslutning Klocka för avtalskunder – Samsung Galaxy Watch

I den här guiden beskriver vi hur du som användare med ett avtalskopplat abonnemang aktiverar tjänsten Anslutning Klocka på din Samsung Galaxy Watch.

Innan du börjar

För att aktivera Anslutning Klocka behöver en administratör eller användare med beställningsbehörighet i MyBusiness först beställa tjänsten till ditt abonnemang. När beställningen är klar kan du som användare av tjänsten påbörja aktiveringen.

Beställ Anslutning Klocka via MyBusiness (administratör)

  1. Logga in på MyBusiness.

  2. Gå in under fliken Hantera.

  3. Välj det abonnemang du vill beställa Anslutning Klocka på. Det gör du genom att välja direkt i listan eller genom att söka på mobilnumret.

  4. Gå in under Anslutna enheter.

  5. Klicka på Beställ extra enhet.

  6. Välj Anslutning Klocka.

  7. Klicka på Beställ.

  8. Klart! Anslutning Klocka är nu beställt på abonnemanget och användaren kan aktivera tjänsten via sin klock-app i mobiltelefonen.

OBS! Aktiveringen behöver ske inom 30 dagar från beställningstillfället, därefter behöver en ny beställning göras.

Aktivera Anslutning Klocka på din Samsung Galaxy Watch

När beställningen är genomförd kan du som användare påbörja aktiveringen via din mobiltelefon. Kontrollera att både mobiltelefonen och klockan har den senaste programvaran installerad och följ sedan stegen för aktivering nedan.

  1. Öppna appen Galaxy Wearable på din mobiltelefon.

  2. Tryck på Klockinställningar och därefter på Mobilavtal.

  3. Tryck på Nästa.

  4. Du får nu frågan om du vill ansluta din klocka till Telias nät. Tryck på Anslut.

  5. Klart! Anslutning Klocka är nu aktiverat på din Samsung Galaxy Watch.

OBS! Det kan ta upp till fem minuter efter aktiveringen för ditt mobilnät att börjar fungera.

Tips

Tillåt aktivering på hela avtal (administratör)

En Superuser i MyBusiness har möjlighet att sätta regler för hela avtal, vilket tillåter aktivering på tillhörande abonnemang utan att någon beställning krävs innan.

  1. Logga in på MyBusiness.

  2. Gå till Inställningar vid kugghjulet högst upp till höger.

  3. Klicka på Företagets inställningar.

  4. Gå in under Köp av Anslutning Klocka.

  5. Klicka på Lägg till för det avtal du vill tillåta aktivering av Anslutning Klocka på.

  6. Välj regel och betalningssätt, klicka därefter på Spara.

  7. Klart! Användare i avtalet kan nu aktivera Anslutning Klocka via sin mobiltelefon.

Anslutning Klocka kommer inte att debiteras förrän tjänsten är aktiverad i klockan.

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00