Är du redo att aktivera tv nu?
Gå då direkt till telia.se/aktivera. Skulle du behöva mer hjälp kan du alltid ringa Telias support på 020-20 20 70 eller besöka Teliabutiken i Erikslund köpcentrum i Västerås.
Tv-tjänsten ingår utan kostnad i hyran.
Gå då direkt till telia.se/aktivera. Skulle du behöva mer hjälp kan du alltid ringa Telias support på 020-20 20 70 eller besöka Teliabutiken i Erikslund köpcentrum i Västerås.
Det är enkelt! Gå in på telia.se/aktivera Sök fram din gatuadress och välj adress och objektsnummer.
När du har aktiverat kommer du att få en bekräftelse med dina inloggningsuppgifter via sms eller e-post. Vi skickar sedan tv-box Telia Play Hub till dig. Efter aktivering kan du även logga in på Mitt Telia och hitta dina inloggningsuppgifter under Mina abonnemang.
Det ska kännas tryggt och säkert när du kontaktar oss. Därför legitimerar vi alltid våra kunder i butik, via telefon eller på telia.se.
Om du inte har möjlighet att legitimera dig med bank-id rekommenderar vi att du snarast beställer en personlig kod som du använder för alla dina ärenden hos Telia. Det kan du göra redan nu. Läs mer på telia.se/id.
Du ringer och beställer din personliga kod hos Telia på 020-20 20 70 och väntar kvar tills samtalet kopplas fram till en agent. Du får din personliga kod på posten inom 5 arbetsdagar.
I Telias butiker kan du även legitimera dig med id-kort körkort.
När du aktiverar tv-tjänsten så behöver du veta ditt lägenhetsnummer hos Vätterhem. Det står på ditt hyreskontrakt eller på Vätterhems Mina Sidor. Lägenhetsnumret består av fyra siffror som du hittar på hyreskontraktet. Detta lägenhetsnummer visas när du registrerar dig på telia.se/aktivera.
Du som har tv-box Arris 4302 (rund tv-box) börja med att kontrollera om du redan har aktiverat din tv-tjänst. Har du redan gjort det tidigare behöver du inte göra någonting.
Det finns två sätt att ta reda på om du har aktiverat din tv-tjänst:
1. Logga in på Mitt Telia med BankID. Titta på översikten Mina abonnemang. Om Telia Tv finns i din lista är din tv-tjänst redan aktiverad.
2. Sätt på din tv. I menyn går du till Om tjänsten, sedan Teknisk information. Där hittar du en sifferkod. Om koden börjar med 11 är din tv-tjänst redan aktiverad. Om koden börjar med 99 behöver du aktivera din tv-box.
Ja, du får bekräftelser via e-post och sms när du aktiverat av din tv-tjänst. Du får också en tv-box hemskickad.
Det är ett meddelande med standardtext som skickas ut automatiskt vid nyaktivering. Du som har haft tv-tjänsten sedan tidigare, vi ber dig att bortse från att det ser ut som att du beställt en ny tv-tjänst.
Det finns två olika tv-boxar.
Guide för inkoppling av Arris 4302 (rund tvbox) Koppla in tv-box från Arris med identifikationskod.
Guide för inkoppling av Telia Play Hub (fyrkantig tv-box) Koppla in Telia Play Hub – Telia.se
För dig som har den fyrkantiga tv-boxen Telia Play Hub behöver du en internetanslutning till Telia eller Zitius fibernät eller någon annan internetleverantör för att ansluta sladdlöst via wifi-nätverk. Saknar du internet kopplar du in Telia Play Hub med sladd direkt i nätverksuttaget eller i mediaomvandlaren som finns i bostaden.
Du som är nyinflyttad behöver aktivera din tv-tjänst. Det är enkelt! Gå in på telia.se/aktivera.
Sök fram din gatuadress. Välj ditt lägenhets-, objektsnummer.
När du har aktiverat kommer du att få en bekräftelse med dina inloggningsuppgifter via sms eller e-post. Vi skickar sedan en tv-box till dig.
Efter aktivering kan du även logga in på Mitt Telia och hitta dina inloggningsuppgifter under Mina abonnemang.
Det går bra att köpa till fler tv-kanaler och streamingtjänster. Det gör du enkelt samtidigt som du aktiverar Tv och streaming Start telia.se/aktivera. Har du redan aktiverat tv kan du beställa på Mitt Telia.
Telia Play
Vår kostnadsfria streamingtjänst Telia Play ingår i alla tv- och streamingpaket så att du kan ta med dig ditt tv-utbud i mobilen och surfplattan eller via en Chromecast eller Apple TV. Se ditt innehåll utan extra kostnad var du vill, när du vill både hemma och i hela EU/EES. Här hittar du information om hur du aktiverar Aktivera Telia Play – Telia.se och kommer igång Kom igång med Telia Play
Tvillingabonnemang
Med Tvillingabonnemang kan du titta på dina tv-utbud på flera tv-apparater i olika rum. Med tv via fiber kan du beställa upp till två Tvillingabonnemang till en extra kostnad. Du behöver också beställa en tv-box per tv till extra kostnad. Läs mer om erbjudandet Tvillingabonnemang – Se på tv i flera rum.
Telia Play är vår egen streamingtjänst som ingår utan kostnad i alla våra tv- och streamingpaket.
Med Telia Play kan du ta med ditt tv-utbud var du än är, till exempel stranden, sommarstugan, husvagnen eller utomlands*. Du kan ditt tv-utbud i mobilen, surfplattan, datorn eller smart-tv med Apple TV eller Chromecast.
När du har aktiverat tv-tjänsten får du information via e-post om hur du kommer igång med Telia Play. Efter aktivering av tv-boxen kan du även logga in på Mitt Telia där du aktiverar Telia Play.
* Inom hela EU/EES.
Du kopplar tv-boxen Telia Play Hub med sladd direkt mot ditt nätverksuttaget eller i mediaomvandlaren som finns i bostaden.
När du flyttar behöver du avaktivera tv-tjänsten så att den som flyttar in på adressen kan aktivera tjänsterna tv-tjänsten i sitt namn.
Kontakta oss på 020-20 20 70 så hjälper vi dig att flytta med eller avsluta tv. Efter beställd flytt eller avslut får du information om hur du gör med tv-boxen.
Har du Telia Play Hub kopplar du ur och tar med dig tv-boxen inklusive sladd och fjärrkontroll till din nya lägenhet hos Mimer. Skulle du flytta utanför Mimers bestånd och vill fortsätta med Telias tv-tjänst på nya adressen kan du ta med Telia Play Hub. Observera att det kan vara andra villkor för tv-tjänsten på den nya adressen. Där kopplar du in tv-tjänsten på nytt och använder samma inloggningsuppgifter som tidigare.
Dina inloggningsuppgifter hittar på Mitt Telia.
Tv och streaming Start från Telia bygger på fiberteknik och är ett led i att modernisera tv-tjänsten. Tv via fiber har bättre bildkvalitet och större flexibilitet än tidigare teknik.
Med Tv och streaming Start kan du titta live och streama ditt tv-innehåll både via tv-boxen och den kostnadsfria streamingappen Telia Play.
Kontakta oss på 020-20 20 70 eller besök Teliabutiken i Erikslund köpcentrum i Västerås så får du hjälp på plats.