Kvinna med Ipad framför fönster

Telia Crowd Insights för fastigheter

Rörelsedata för planering och optimering.

Kvinna med Ipad framför fönster

Bättre och mer datadrivet beslutsfattande

Telia Crowd Insighs använder sig av anonymiserad och aggregerad mobildata för att förstå människors rörelsemönster. Det ger insikter som gör det möjligt att bättre planera allt ifrån trafiklösningar till butikslokaler utifrån data på hur människor faktiskt beter sig.

  • Identifiera bästa butiksläge

    Se hur dina potentiella kunder rör sig i området.

  • Fördjupad kundförståelse

    Lär dig mer om de människor som besöker dig.

  • Simulera trafik och rörelser

    Gör modeller som förutser människors rörelser.

Kvinna och man pratar på takterrass i Stockholm

Ta reda på värdet av din fastighets läge

För att förstå värdet av din fastighets läge behöver du förstå hur många människor som befinner sig i området och vilken typ av tjänster som passar dem.

Telia Crowd Insights möjliggör att du kan mäta hur många som rör sig i området kring din byggnad och jämföra data för olika tider på dygnet samt dagar i veckan. Med korrekta besökartal och rörelsemönster ger Telia Crowd Insights dig starka förhandlingsargument i diskussioner kring hyra eller villkor.

Du kan också få en tydlig förståelse för var dina besökare kommer ifrån och kan jämföra deras profiler med demografisk data för området för att få en bättre bild av vilka typer av besökare som varje läge lockar.

Vill du veta mer om Crowd Insights för fastigheter?

Hör av dig så återkommer vi med mer information.

Kvinna arbetar med mobilt bredband på tunnelbanan.

Etablera dig där dina kunder befinner sig

Telia Crowd Insights är ett utmärkt verktyg för att bestämma var den bästa platsen är för att öppna ett nytt kontor eller din nästa butik. Det möjliggör platsanalys och konkurrentbenchmarking i lättanvända, kartbaserade digitala vyer.

Förutom vad som händer nu kan du också jämföra med detaljerad historisk data för att identifiera trender som variationer under dagen, under veckan eller mellan årstider.

Man på café som använder en dator sittande vid ett bord framför ett fönster med grön växt.

Så här fungerar Crowd Insights

Telia Crowd Insights är en tjänst som analyserar anonymiserad och aggregerad mobil nätverksdata baserad på Telias abonnenter och därefter justerad för att representera hela Sveriges befolkning. Ur datan kan man exempelvis se beteenden och rörelsemönster i samhället, hur många som befinner sig på olika platser och hur grupper av människor förflyttar sig.

Man med portfölj som skymtar i slutet av korridor.

Data med integritetsskydd

All data anonymiseras och aggregeras automatiskt innan den används. Det görs för att skydda den personliga integriteten och säkerställa att data aldrig kan kopplas till en enskild individ. Det som används i analyserna är därför samlade rörelsemönster för grupper, samtidigt som integriteten skyddas för individer.

Så kan du använda dig av Crowd Insights

Retail insights

Crowd Insights for Retail visar dina kunders röreslebeteenden i området kring butiken. Se hur besökstrenden ser ut över tid för olika butiker, under olika säsonger, veckodagar, tider på dygnet eller vid olika väderförhållanden. Och se hur kunderna rör sig, vilka områden de kommer från, och hur många som befinner sig i ett specifikt område.

Samhällsplanering

Tjänster och funktioner i samhället blir effektivare och bekvämare när de utvecklas utifrån faktiska behov och när beslut kan fattas med hjälp av riktiga data. Det går också att följa upp åtgärder snabbare och mer tillförlitligt med Crowd Insights än genom traditionella metoder som obseravtionsstudier eller undersökningar med låg svarsfrekvens och subjektiva bedömningar.

Vi gillar frågor och funderingar

Har du frågor eller vill veta mer om hur du kan använda Crowd Insights i din verksamhet? Tveka inte att höra av dig till oss!

Vanliga frågor och svar