Faktura och betalning

Har du funderingar kring en betalning, en påminnelsefaktura eller vill du bara byta fakturaadress? Här hittar du guider, vanliga frågor och svar.

Beställning av e-faktura gör du direkt via företagets internetbank. I dagsläget går e-faktura endast att kombinera med mobila tjänster.

E-faktura ska inte förväxlas med betalsättet e-postfaktura.

Önskar du få dina fakturor via e-post kan du läsa vår guide beställ e-postfaktura.

Vi hjälper dig med din kreditfaktura via detta formulär. Du kan använda kreditfakturan mot en annan obetald faktura eller få beloppet utbetalt. Beloppet utbetalas till ett bankgiro, plusgiro eller bankkonto tillhörande företaget krediten är utställd till.

Har du ytterligare funderingar om en utbetalning eller användning av kreditfakturan kan du 
kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.

Om du fått en påminnelse eller ett inkassokrav kan det ha blivit något fel med din betalning. Genom att logga in på MyBusiness har du möjlighet att se din betalstatus och vilket betalningssätt du använder. Detta för att säkerställa att vi har korrekta faktureringsuppgifter för era tjänster och abonnemang. 

Är det så att fakturan redan är betald behöver du kontrollera att rätt belopp, rätt OCR-nummer och rätt bankgironummer angavs vid betalningstillfället. Är uppgifterna korrekta och betalningen genomförts de senaste dagarna kan du bortse från påminnelsen.

Behöver du hjälp att reda ut ett problem med en betalning? 
Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.

Har du frågor rörande ett inkassokrav kan du kontakta Sergel på 
www.sergel.se eller per telefon 0771-310200.

Det kan bero på vilket datum du sagt upp din tjänst.

När du beställer en uppsägning av en tjänst kommer den att avslutas tre månader
från den dagen du kontaktade oss. Fram till detta datum skickas fakturor ut i vanlig ordning, då fasta avgifter faktureras i förskott. Detta gör att slutfaktureringen sker först när abonnemanget stängs.

På slutfakturan rättas sedan beloppet om du har betalat in för mycket eller för lite så allt blir korrekt.
 Betala därför den fakturan du har fått, så justeras allt på slutfakturan.

Om du ser flera + och – poster på din faktura under första halvåret av 2025 utan att ha gjort några ändringar på din Bredband Start-tjänst, beror det på en teknisk förändring i Telias produktkatalog. Allt är i sin ordning, summan du betalar påverkas inte, och kommande fakturor kommer att se normala ut.

Fler tips!

Konferensbord med arbetande människor sett ovanifrån

Hantera dina tjänster på MyBusiness

På MyBusiness kan du felsöka, skapa supportärenden, hantera fakturor och följa dina beställningar. Allt på en och samma plats.

Hantera dina tjänster på MyBusiness
Man med rött hår och skägg som tittar på en dator

Driftinformation

Få de senaste uppdateringarna om nätverksstatus. Här kan du spåra och övervaka eventuella störningar i ditt område, i realtid.

Driftinformation
Kvinna som sitter framför dator och tittar på skärmen.

IT-support för företag

Behöver du tillfällig eller löpande IT-support? Våra IT-experter hjälper till med allt från cybersäkerhet till Microsoft 365.

IT-support för företag

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–16.

Från utlandet: +46 771 99 04 00