Så här gör du
Steg 1. Logga in
Börja med att gå till cloudhub.telia.se och logga in.
Steg 2. Hantera användare
Klicka på Manage users i navigeringen till vänster, och välj Users. Du får nu upp en lista över de användare som redan har konton.
Steg 3. Lägg till ny användare
För att lägga till en ny användare klickar du på knappen New user. Fyll i personens namn, e-post och övriga uppgifter i formuläret.
Steg 4. Ställ in behörighet
För att ställa in behörighet går du till fältet Role i formuläret, och väljer något av följande alternativ:
Organization User – kan endast se sin egen användare och sina tjänster.
Organization View Only Admin – kan se allt men inte utföra ändringar.
Organization Billing Admin – kan se och utföra alla typer av ändringar för faktureringsärenden.
Organization Admin – har fullständiga admininstrationsrättigheter för alla användare och tjänster.
Steg 5. Skapa nytt lösenord
I fältet Password setting kan du välja om systemet automatiskt ska skapa ett lösenord och mejla detta till den nya användaren, eller om du själv ska skapa ett lösenord.
Steg 6. Slutför
När du är klar med inställningarna klickar du på Create. Ett mejl med användarens användaruppgifter skickas nu till den nya användaren.