Aktivera publik IP – Mobilt bredband

Med publik IP får du en unik, dynamisk IP-adress som gör enheten tillgänglig på internet. En publik IP-adress kan behövas för att du ska kunna fjärransluta till interna nätverk och servrar från en extern plats. I den här guiden beskriver vi hur du aktiverar publik IP via MyBusiness.

Så här aktiverar du publik IP via MyBusiness

  1. Logga in på MyBusiness.

  2. Gå in under fliken Hantera.

  3. Välj den bredbandstjänst du vill aktivera publik IP till. Det gör du genom att välja direkt i listan under Nätverk & bredband eller genom att söka på abonnemangsnumret.

  4. Gå in under Inställningar.

  5. Klicka på Lägg till under Publik IP och bekräfta din aktivering.

  6. Klart! Publik IP är nu aktiverat på ditt mobila bredband.

Vill du hellre prata med oss?

Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.

Från utlandet: +46 771 99 04 00