Hantera dina tjänster på MyBusiness
På MyBusiness kan du felsöka, skapa supportärenden, hantera fakturor och följa dina beställningar. Allt på en och samma plats.
För att säga upp ett företagsabonnemang behöver du kontakta vår kundservice. Detta då andra tjänster du har hos oss kan påverkas när du säger upp ett abonnemang. Vi hjälper dig utesluta eventuella problem innan vi avslutar ditt abonnemang.
Inte tid att ringa? Lägg ett ärende i MyBusiness så hjälper vi dig online.
För att dina befintliga tjänster hos oss ska flyttas över till den nya adress behöver du kontakta vår kundservice. Vi hjälper dig se över dina möjligheter på den nya adressen och ser till att flytten går så smidigt som möjligt.
Tänk även på att se över din fakturaadress i samband med flytten. Du kan själv ändra fakturaadress via MyBusiness.
Om du har bindningstid på din tjänst behöver vi först göra en slutfakturering. Därefter kontaktar du din nya tjänsteleverantör som i sin tur skickar en förfrågan till oss om att ta över tjänsten. Genom att logga in i MyBusiness kan du kontrollera din bindningstid.
Har du ingen bindningstid räcker det med att du endast kontaktar den nya leverantören. När de sedan skickar en förfrågan om att ta över tjänsten sker ett avslut hos oss per automatik.
Det kan bero på vilket datum du sagt upp din tjänst.
När du beställer en uppsägning av en tjänst kommer den att avslutas tre månaderfrån den dagen du kontaktade oss. Fram till detta datum skickas fakturor ut i vanlig ordning, då fasta avgifter faktureras i förskott. Detta gör att slutfaktureringen sker först när abonnemanget stängs.
På slutfakturan rättas sedan beloppet om du har betalat in för mycket eller för lite så allt blir korrekt. Betala därför den fakturan du har fått, så justeras allt på slutfakturan.
Du kan enkelt och smidigt uppgradera ditt företagsabonnemang på MyBusiness.
Så här gör du:
Gå till Hantera.
Välj det abonnemang du vill uppgradera.
Klicka på Hantera abonnemang.
Välj önskad abonnemangsform.
Klicka på Spara ändringar.
Klart!
Har du inte möjlighet att logga in på MyBusiness kan du alltid kontakta vår kundservice. Vi hjälper dig se över vilka möjligheter som finns på ditt abonnemang och ser till att du får den lösningen som passar dig bäst.
På MyBusiness kan du felsöka, skapa supportärenden, hantera fakturor och följa dina beställningar. Allt på en och samma plats.
Få de senaste uppdateringarna om nätverksstatus. Här kan du spåra och övervaka eventuella störningar i ditt område, i realtid.
Behöver du tillfällig eller löpande IT-support? Våra IT-experter hjälper till med allt från cybersäkerhet till Microsoft 365.
Om du inte hittar det du söker, kan du slå en signal till oss istället. Vi finns här och svarar på dina frågor måndag till fredag klockan 08–18.